خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت ساری خبرداد:

اجرای طرح فلورایدتراپی در مدارس مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۱۴

هدف اجرای طرح فلورایدتراپی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان است.

عقیل برزگر در حاشیه مراسم سفیران سلامت دانش آموزی در ساری در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،اظهار کرد: مرکز بهداشت با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی برای ارتقای سطح سواد جامعه در حوزه سلامت برگزار می کند.

وی با اشاره به همکاری مرکز بهداشت با آموزش و پرورش  در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان افزود:با توجه به شرایط ماشینی شدن زندگی افراد و تغییراتی که در بیماریها به وجود آمده  آموزش سفیران سلامت در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت ساری گفت: در گذشته جامعه درگیر بیماری های واگیردار چون سرخچه،سرخک  و فلج اطفال بوده است اما با تغییر فرهنگ زندگی، تغذیه نامناسب وکم تحرکی بیماری های غیر واگیر از قبیل فشار خون ،دیابت و چاقی در جامعه شیوع پیدا کرده است.

وی افزود:برای جلوگیری و کاهش این نوع بیماریها با همکاری آموزش و پرورش به مدت 2 سال طرح سفیران سلامت با آموزش مربیان بهداشت،معلمان پرورشی و دانش آموزان در سطح مدارس شروع کرده ایم بدین ترتیب که نخست دانش آموزان سلامتی خودشان را تضمین کنند سپس به عنوان سفیران سلامت این فرهنگ را به همسالان ،خانواده و اجتماع منتقل کنند.

برزگر  ادامه داد:دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند بنابراین سلامت آنان در پیشبرد اهداف جامعه امری لازم و ضروری است .

وی درباره بهداشت بوفه های مدارس گفت:بهداشت بوفه ها نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری دارد اما آنچنان که باید رضایتمندی ما را فراهم نمی کند برای بدست آوردن شرایط مطلوب تر و حفظ سلامتی دانش آموزان عرضه هرگونه مواد غدایی که با افزودنی همراه باشد در بوفه های مدارس ممنوع است.

رئیس مرکز بهداشت ساری مسائد بودن شرایط فیزکی و چگونگی ارایه غذا در بوفه ها را مهم برشمرد و افزود: عرضه غذای گرم در بوفه ها چنان که در محل مورد نظر طبخ و مورد تایید ما باشد مانعی ندارد اما اگر غذای گرم از بیرون به محل بوفه برای عرضه اورده شود مورد تایید مرکز بهداشت نیست.

و اینکه بوفه ای در عرضه مواد غذایی بهداشت را رعایت نکند ابتدا تذکر و در صورت عدم توجه بسته می شود.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم ضامن سلامتی است به خانواده ها توصیه کرد:  والدین غذا را به صورت لقمه به همراه میوه برای تغذیه در مدرسه به فرزندانش بدهند.

برزگر به طرح فلورایدتراپی(وارنیش)در مدارس اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  و آموزش و پرورش اجرا می‌شود کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه صد در صد دانش آموزان از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند، افزود:  با توجه به حجم بالای خرابی دندان در افراد بزرگسال  انجام این روش در دانش آموزان از سنین پایین بطور یقین حجم خرابی دندان در آینده کاهش پیدا می کند.

برزگر به راه های انتقال هپاتیت اشاره کرد و گفت : سفیران سلامت آموزش های لازم را در زمینه راه های انتقال هپاتیت فرا گرفتند و آن را به همسالان و خانواده های خود آموزش می دهند.

وی ادامه داد: هدف ما آموزش و شناساندن راه های انتقال هپاتیت به دانش آموزان است تا افراد  مطمئن شوندبا دست دادن و استفاده از وسایل یکدیگر به هپاتیت و ایدز دچار نمی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز