خبرگزاری کار ایران

شهردار نکا تاکید کرد؛

ضرورت توجه به حوزه گردشگری شهری و اشتغال در نکا

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۰۳

شهردار نکا گفت:تلاش داریم تا با توسعه گردشگری و فراهم کردن زیرساخت های لازم اشتغال مناسب برای شهروندان نکایی ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، سید مهدی احمدی در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: رودخانه نکا، طرح گردشگری قرمرض و ساحل دریای نکا از ظرفیت های مهم گردشگری نکا است که از مشکلات عدیده ای رنج می برد.

وی افزود: رودخانه نکا از جمله ظرفیت های مهم شهری نکا برای توسعه برنامه های گردشگری و اشتغالزایی است که باید واگذاری کامل آن به شهرداری نکا انجام شود تا شاهد رشد و شکوفایی در این بخش باشیم.

شهردار نکا ادامه داد:  نکا شهر ساحلی است اما بدون ساحل است و ساحل مروارید نکا برای حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در اختیار شهرداری نکا بوده است که قراردادهای مختلف آن با شهرداری نکا به اتمام رسیده است که مقرر شد قرارداد جدید منعقد شود.

احمدی گفت: تاکنون 187 میلیون تومان برای طرح دریای مروارید توسط شهرداری نکا هزینه شده است تا طرحی  مناسب شهروندان و گردشگران ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به طرح گردشگری قرمرض در منطقه جنگلی گردشگری افزود: برای اجرایی شدن این طرح گردشگری 10 هکتار زمین به شهرداری نکا واگذار شده است که در بخش زیرساختی نیازمندی های مختلفی وجود دارد و مهمترین زیرساخت برق است که با وجود اینکه تیر برق زده شد؛ برق ندارد.

شهردار نکا در ادامه افتتاح و بهره برداری از سد لاستیکی نکا، احداث پل 30 متری و آزادسازی مسیر 30 متری، تجهیز کارخانه آسفالت، احداث پارکینگ طبقاتی، ساماندهی ورودی نکا، ساماندهی آرامستان، اجرای طرح ممیزی املاک و ابنیه شهری، اجرای پایش تصویری، افزایش فضای سبز شهری، احداث ساختمان اداری شهرداری نکا و توجه به تفیک و کمپوست زباله را از جمله برنامه های مهم 14 گانه شهرداری نکا در کنار ساماندهی رودخانه نکا، طرح دریا و طرح توسعه قرمرض عنوان کرد.

احمدی، با تاکید بر ساماندهی زباله در نکا ادامه داد: با توجه به اینکه کمپوست بهشهر که مکان کمپوست زباله شرق مازندران است اکنون تعطیل است؛ زباله نکا همچنان در معدن زباله زرندین دفن می شود که استانداردسازی، دفن درست و اصولی زباله در معدن زباله،  رفع مشکلات شیرابه، محصور کردن و دیوارکشی معدن زباله با قوت در دست انجام است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مختلف استاندار مازندران در رابطه با تفکیک زباله و جلوگیری از انباشت زباله در شهرها و مناطق مختلف، تفکیک زباله از مبداء هم از دیگر برنامه های مهم در دست انجام است که در این بخش برنامه جدیدی در دست انجام داریم که با نهایی شدن برنامه ریزی، اجرایی می شود.

شهردار نکا گفت: تلاش داریم تا منشور ده گانه شهرداری نکا شامل تکریم ارباب رجوع، نظافت و پاکیزگی، تعهد و مسئولیت پذیری، پاک دستی، پاکدامنی، نظم و انظباط، رعایت سلسله مراتب اداری، سرعت همراه با دقت در انجام کار و مدیریت هزینه و رعایت صرفه و صلاح شهر با قوت هر چه بیشتر در نکا و توسط پرسنل شهرداری نکا اجرایی و عملیاتی شود.

احمدی با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری نکا افزود: بودجه سال جاری شهرداری نکا با 25 میلیارد تومان بسته شده است که از این مقدار 10 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه جاری و 11 میلیارد و 600 میلیون  تومان بودجه عمرانی است و تاکنون 17 میلیارد و 500 میلیون تومان آن یعنی معادل 65 درصد محقق شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز