خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی:

بندر امیرآباد پیشران توسعه مازندران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۱۵

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:راه توسعه کشور در توسعه اقتصادی است که در این مسیر پایانه های صادراتی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: برای اشتغال زایی،بهبود وضعیت اقتصادی و حرکت در مسیر توسعه راهی جز توسعه اقتصاد محور نیست.

علی محمد شاعری گفت:در توسعه اقتصاد محور،صادرات محور اقتصاد است و هدف از این توسعه تمرکز مدیریتی بر افزایش تولید،رشد اقتصادی و افزایش ثروت ملی است و نگاه دولت،مجلس،قوه قضاییه و کارگزاران باید در جهت توسعه اقتصاد محور باشد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد پیشران توسعه استان مازندران و ایران است ادامه داد: راه توسعه کشور در توسعه اقتصادی است که در این مسیر پایانه های صادراتی باید تقویت شود و نظام صادراتی شکل گیرد.

نماینده مردم شرق مازندران تصریح کرد:امروزه تولید قابل رقابت در بازار نیست و نسبت به بازارهای فروش شناخت نداریم.

شاعری صادرات،تجارت و بازرگانی محصولات ملی را لازمه توسعه برشمرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در این عرصه نقش مهمی دارد و در آینده نزدیک با تدبیر دولت لایحه تنظیم و به مجلس داده می شود.

وی به نرخ بیکاری 2درصدی عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با ظرفیت و پتانسیل بالا و با تولید محصولات کشاورزی در استان نرخ بیکاری منطقه 18درصد است که این آمار نشان می دهد بازار هدف را نشناختیم و این شناخت وظیفه صنعت،تجارت،سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:خروجی سرمایه گذاری باید توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری باشد در غیر این صورت این سرمایه گذاری بازدهی نداشت و سودمند نبود.

شاعری با تاکید بر آزاد شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد:این تصمیم براساس نگاه کارشناسی،شاخص ها و توانمندی ها باید گرفته شود و نباید آن را به تاخیر انداخت.

وی با بیان اینکه زیرساخت های صادرات در بندر فراهم است ادامه داد: اصلاح سیاست های اقتصادی ما را به خود اتکایی می رساند چرا که نمی توان با ملاحظات سیاسی به توسعه دست یافت.

شاعری گفت:براساس نگاه هوشمندانه ، کارشناسی و عاقلانه بندر امیرآباد بهشهر باید منطقه آزاد و پیشران صادرات شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز