خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

بندر امیرآباد مهمترین بندر کشورهای حاشیه دریای خزر است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۱۴

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:اقدامات ارزشمندی برای توسعه بندرامیرآباد انجام شد و شرایط بالقوه فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت:بندر امیرآباد نه تنها مهمترین بندر کشور در حاشیه دریای خزر است بلکه از مهمترین و بهترین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

محمد راستاد افزود: پس کرانه های مناسب این بندر شرایطی را فراهم کرد که این بندر به عنوان بندر نسل سومی مطرح است و صنایع و فعالیت ارزش افزوده ای نیز شکل گرفته است.

وی ادامه داد:20واحد تولیدی و یا نگهداری ارزش افزوده ای در پس کرانه بندر استقرار دارند که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و 10واحد دیگر در حال احداث است و در مجموع بیش از یک هزار و 100میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و برای 1هزار و 800نفر اشتغال مستقیم در پی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:اقدامات ارزشمندی برای توسعه بندر انجام شد و شرایط بالقوه فراهم است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

راستاد افزود:7.5میلیون تن ظرفیت پیش کرانه و ظرفیت پس کرانه هزار هکتار اراضی قابل جذب سرمایه گذاری است که این پتانسیل باید به فعل برسد.

وی تصریح کرد: باید بازاریابی و اقدامات گسترده ای برای صادرات و ترانزیت انجام شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همایشی در رابطه با استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه بندر امیراباد با محوریت فعالیت تجار،بازرگانان و بخش خصوصی برگزار شود تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی شود چگونه می توان از زیرساخت ها به منظور توسعه صادرات استفاده بهینه نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز