خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

استقرار پایه دوازدهم برای سال تحصیلی آینده در ساری

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۴۷

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از استقرار پایه دوازدهم برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی زرافشان امشب در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در ساری با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-96 به عنوان پایه جدید تحصیلی، اظهار داشت: برنامه استقرار پایه دوازدهم باید در همه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها همانند مازندران اجرایی شود.

وی افزود: سال تحصیلی آینده نیز دوره پیش دانشگاهی با حدود 430هزار دانش آموز حذف و پایه دوازدهم با حدود 900 هزار دانش آموز، مستقر می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه در پایه دوازدهم، جمعیت دانش آموزی بیش از 2برابر خواهد شد، گفت: فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز هم 2برابر خواهد شد .

وی با بیان اینکه با استقرار ساختار جدید آموزشی، حدود 350هزار دانش آموز فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد، افزود: براین اساس باید نیروی انسانی، هنرآموز، امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی جدید را پیش بینی کنیم.

زرافشان ادامه داد: با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، با ایجاد هر پایه تحصیلی جدید، یک پایه بالاتر حذف و جایگزین پایه تحصیلی جدید می شد که معمولا این 2پایه تحصیلی نیز از نظر تعداد دانش آموز تقریبا مشابه بوده و معلمانی که در پایه بالاتر بودند، نیاز ما را در پایه پایین تر تامین می کردند.

زرافشان با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، اظهار کرد: این دانش آموزان، پیش از این در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می شدند که با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12ساله شده است.

وی با اشاره به فعالیت 105 هزار مدرسه و اینکه از این تعداد 46 هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی زیر 5 نفر دانش آموز دارند ، افزود: استفاده حداکثری از فضا با هدف تاسیس فضای فیزیکی و صرفه جویی در منابع انسانی باید در فهرست اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان گفت: 350 هزار دانش آموز فنی و حرفه ای در مهر 97 به مدارس اضافه می شوند و بر اساس تصمیم گیری وزارتخانه دانشگاه های فنی و علمی و کاربردی برای پذیرش دانشجدی جدید نخواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی در سال جاری در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش نیازمند نیروی انسانی هستیم، افزود: آموزش و پرورش تا پایان خرداد ماه تعداد نیروی انسانی را با تفکیک رشته شناسایی و به ما معرفی کند.

زرافشان ادامه داد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و تنوع منابع انسانی در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، ما نیازمند نیروی انسانی و به همین نسبت هنرآموز، استادکار، سرپرست بخش هستیم.

وی با مهم برشمردن ارتقای کیفیت و توجه به ارتقای مدیریت مدرسه ، نظام برنامه ریزی در مدرسه را امری ضروری دانست و افزود: لازم است تا انگیزه را در معلمان افزایش دهیم ، اگر نظام تضمین کیفیت را در حوزه کلاس، مدرسه وفعالیت های آموزشی رصد نکنیم قطعا با چالش مواجه می شویم.

زرافشان تعامل با ذینفعان را امری دیگر در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش رضایتمندی آنان را کسب کند تا به همراه آن اعتماد ایجاد شود و ایجاد اعتماد نیز با خود سرمایه به همراه دارد که سبب رشد و شکوفایی در این حوزه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز