خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد ؛

لزوم ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی ویژه بانوان

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۷۲

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی ویژه بانوان در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، کامران اصغری صبح امروز در  پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری با محوریت ایجاد فرصت های شغلی در حوزه بانوان و بررسی ایجاد توسعه مراکز مشاوره و خدمات آفرینی ویژه بانوان با اشاره به خدمات مراکز مشاوره در حوزه اشتغال و کارآفرینی اظهار داشت: 4 مراکز مشاوره  کارآفرینی در شهرهای ساری،بابل و قائمشهر فعالیت می کنند.

وی اصلی ترین دغدغه های استان را حل مشکل بیکاری برشمرد و افزود: این مراکز با ارائه خدماتی که خواهند داشت تا حد مطلوبی در رفع معضل اشتغال موثر خواهند بود.

مدیر کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مازندران  با تاکیدبر اینکه وظیفه این مراکز مشاوره در سطح استان ارزیابی طرح های کارآفرینی نوآورانه، ارائه مشاوره های تخصصی همچنین هدایت صاحبان ایده است ،گفت: مراکز مشاوره در جهت کمک به فارغ التحصیلان و جویای کار شرایط خوبی را فراهم می کند.

اصغری با اشاره به اینکه مازندران در سه حوزه کشاورزی،صنعت و گردشگری از پتانسیل های خوبی برخوردار است به ایجاد مراکز در تمامی شهرهای استان تاکید کرد.

وی گفت: ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی ویژه بانوان در استان امری ضروری است، تا بستر برای ایجاد شغل و مهارت آفرینی برای این قشر از جامعه به خوبی فراهم شود.

اصغری افزود: در سال 95 ،بیش از 15 هزار جویای کار به کارگاه های استان معرفی شدند این در حالی است که امسال این تعداد تاکنون به 4 هزار نفر هم نرسید.

وی به طرح روستا تعاون با هدف ایجاد اشتغال در روستاهای مازندران خبر داد و گفت: اجرای این طرح با هدف اشتغالزایی فارغ اتحصیلان از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری می کند.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه باید قدرت ریسک پذیری در جهت ایجاد اشتغال ارتقاء یابد،افزود: بیش از 85 تا 90 درصد از افراد جویای کار به این مراکز مراجعه می کنند.

اصغری ادامه داد: ظرفیت کاریابی در مراکز دولتی محدود است بنابراین لازم است فارغ التحصیلان و افراد جویای کار را با مشاوره این مراکز به سمت بازار کسب و کار سوق دهیم.

وی با بیان اینکه  بیش از 80 درصد از اشتغال کشور بر دوش بخش خصوصی است ،گفت: ما به دنبال این هستیم تا مراکز مشاوره کارآفرینی تفاهم نامه با بخش های گردشگری،صنعت و کشاورزی منعقد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز