خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

ترویج تفکر کارآفرینی راه علاج معضل بیکاری در مازندران است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۰۸

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ترویج تفکر کارآفرینی در روستاهای استان قطعا اثرات بسیار مطلوب خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از ساری،کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در روستای سعادت آباد چمستان از طرح پرواربندی سعادت بازدید نمود.

 در حاشیه این بازدید اظهار داشت: دیدن فردی که در یک روستا با ذهن خلاق خود کارآفرینی انجام داده است و برای خود، خانواده خود و جمعی از جوانان روستا شغل ایجاد نموده است جای افتخار دارد.

وی افزود: ترویج تفکر کارآفرینی راه علاج معضل بیکاری در استان مازندران می باشد علی الخصوص اگر این فرهنگ در روستاهای استان ترویج شود قطعا اثرات بسیار مطلوب در استان خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران بیان داشت: از مردم عزیز استان مازندران در شهرها و روستاها می خواهیم تفکر مزد بگیری را از ذهن فرزندان و جوانان فارغ التحصیل خود دور نمایند و این را بدانند که با کارآفرینی می توانند هم معیشت خود را تأمین نموده و هم برای چند نفر ایجاد شغل نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اعتبار بسیار خوبی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تخصصی داده است.

وی ادامه داد: استان مازندران نیز از این مبلغ اعتبار خوبی دریافت خواهد کرد که امیدواریم با کمک همه مسئولین و مردم شریف استان این مهم به بهترین نحو موجب ایجاد اشتغال در روستاها و توسعه استان گردد.

اصغری تصریح کرد: فعالیت هایی از قبیل زارعت، دام و طیور، باغداری، شیلات، گلخانه، گیاهان دارویی، خدمات تجاری، خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی، خدمات ماشینی کردن (مکانیزاسیون) کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و منابع طبیعی شامل جنگل‌کاری، پرورش نهال، معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزش، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل و نقل، انبارداری، بیمه‌ای، بهداشتی و درمانی، بازیافت و انرژی‌های تجدید پذیر و صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف و کلیه فعالیت‌های مربوط به آن و سایر صنایع دستی در این طرح مورد نظر است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: کارگروه اشتغال استان با مسئولیت استاندار و با دبیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضویت رییس سازمان برنامه و بودجه ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ، مدیرکل جهاد کشاورزی ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران جهت اجرای مناسب این طرح فعالیت لازم را خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان عزیز می توانند از این فرصت جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استفاده نمایند و روستائیان عزیز نیز می توانند با استفاده از مزیت روستای خود از این تسهیلات استفاده نمایند.

گفتنی است مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از زحمات عباسی مدیر پرواربندی سعادت بابت ایجاد توسعه و اشتغال در روستا تقدیر نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز