خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبرداران 2 هزار میلیاردی در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۰۷

رییس کل دادگستری مازندران ازدستگیری اعضای یک شبکه از افراد سودجوی مالیاتی که با تاسیس شرکتهای سوری اقدام به کلاهبرداری در سطح استان می کردند خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد در این رابطه گفت: این افراد با روشهای مختلف از جمله تاسیس شرکتهای صوری و جعلی اقدام به ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی می کردند.

وی افزود: شگرد این افراد استفاده از کارتهای بازرگانی برای فراراز پرداخت مالیات بوده است.

محمد علی تقوی فرد در ادامه افزود: این افراد با فروش کارتهای بازرگانی به تجار مختلف و با تنظیم وکالتنامه مبادرت به واردات کالا با حجم بالا می کردند که در نهایت منجر به تشخیص مالیاتهای سنگین به نام صاحبان کارتهای بازرگانی می شد و عملا به لحاظ عدم تمکین مالی صاحبان کارت این مالیات ها بلا وصول می ماند.

این  مقام قضایی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که اعضای این باند بصورت سازمان یافته نسبت به فرایند مذکور در سطح استان علی الخصوص بهشهر،گلوگاه وحتی خارج از استان با تشکیل شرکتهایی مبادرت به واردات کالا به نام اشخاص بی سواد وکم بضاعت از مبادی رسمی کشور می کردند که در این زمینه مالیات متعلقه تا  7 آذر96 به میزان بیش 2110 میلیارد ریال بر آورد شده است.

رییس کل دادگستری استان مازندران همچنین گفت: جعل و استفاده از سند مجعول توسط این باند منجر به تحصیل مال نامشروع و تضییع گسترده حقوق بیت المال گردیده است بنا براین دستورات قضایی برای پیگرد قانونی متهمان صادرشد اما با توجه به اینکه کلاهبرداران در سطح کشور متفرق شده بودند، نیابت قضایی در جهت دستگیری این افراد به شهرستانهای مختلف ارسال شد تا با هماهنگی اداره اطلاعات استان مازندران نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز