خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

اجرای طرح کلینیک سیار دندانپزشکی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۳۱

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح کلینیک سیار دندانپزشکی در استان مازندران در مناطق محروم مشغول فعالیت می باشند.

به گزارش ایلنا از ساری ،قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مراکز اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در ساری بازدید کرد.

دکتر حسین رنجبران قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور در مرکز تجمیعی خدمات دندانپزشکی قریشی ساری از نزدیک در جریان روند اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان به گروه های هدف و در معرض خطر قرار گرفت .

دکتر حسین رنجبران در این بازدید که دکتر اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وی را همراهی می کرد با بیان اینکه طی سه سال گذشته دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران در حوزه سلامت دهان و دندان خدمات مؤثر ی انجام داده افزود : موضوع پیشگیری از ایجاد پوسیدگی با استفاده از وارنیش فلوراید برای گروه هدف «دانش‌آموزی» در طی طرح تحول سلامت دهان یکی از آن خدمات بوده که شاخص پوسیدگی استان مازندران را از ۲.۹ به ۱.۸ کاهش داده است .

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با حضور در کلینیک سیار دندانپزشکی مستقر در امام زاده عباس ساری در حاشیه بازدید از ارائه خدمات این کلنیک سیار با عنوان این مطلب که یکی از مشکلات جدی ما در حوزه سلامت کشور، بخش دهان و دندان است اظهار کرد : عواملی چون هزینه های سنگین دندانپزشکی ، مسیر طولانی تا شهر و نوبت‌های بلند مدت کلنیک های دندانپزشکی از دلایلی است که مردم مناطق محروم برای ترمیم دندان های خراب خودشان اقدامی نمی کنند.

وی با اظهار این مطلب که برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور ، خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به صورت رایگان به مردم مناطق محروم ارائه می شود گفت : طرح کلینیک سیار دندانپزشکی در استان مازندران در قالب 2 واحد سیار با حضور یک دندانپزشک ، یک دستیار و یک راننده با تمام تجهیزات دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان در مناطق محروم و حاشیه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مشغول فعالیت می باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز