خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد؛

نظارت دقیقی بر ساخت و سازها حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۳۷

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: شورای اسلامی شهر باید ساخت و سازهای غیر مجاز را در کمیسیون های مربوطه به ویژه کمیسیون ماده صد تعیین و تکلیف کند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی اکبر زلیکانی در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر رعایت الزامات ساخت و سازها ،اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب شهرسازی باید به ضوابط ایمنی ساخت و ساز توجه کرد .

وی به حادثه اخیر زلزله غرب کشور اشاره کرد و افزود: اگر در حوزه شهرسازی به ضوابط ایمنی ساخت و ساز توجه شود، اثرات حوادث نیز کاهش می یابد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برای برخی از امور برنامه عملیاتی دراز مدت نداریم بر تبیین برنامه دراز مدت و رعایت نکات ایمنی تاکید کرد.

زلیکانی گفت: لازم است به ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و مکان‌یابی درست ساخت و سازها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه سازمان نظام مهندسی به وظایف قانونی خود به خوبی عمل نمی کند، ادامه داد: امروزه ما به منافع مالی خودمان بیشتر از کیفیت ساختمانها توجه می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: متاسفانه  امضاء فروشی در بین مهندسین بسیار رواج پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه باید نظارت دقیقی بر ساخت و سازها حاکم شود و در این مسیر شوراها و شهرداران نقش بسزایی ایفا می‌ کنند بر لزوم توجه شورا و شهرداری ساری بر این بخش تاکید کرد.

زلیکانی افزود: متاسفانه امروز این نظارت ضعیف اعمال می‌شود در حالیکه راهکار عملکرد بهتر وجود دارد، گفت: شورای اسلامی شهر باید ساخت و سازهای غیر مجاز را در کمیسیون های مربوطه به ویژه کمیسیون ماده صد تعیین و تکلیف کند .

وی پیشنهاد کرد تا یک تیم متخصص برای کنترل نقشه هایی که برای ساخت و ساز به شهرداری ارائه می شود در شهرداری شکل گرفته تا نظارت بر ساخت و سازها در مقابل حوادث طبیعی افزایش پیدا کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری ،گفت: ضرورت دارد تا تمامی ساختمانها بویژه مراکز خدماتی از قبیل بیمارستان ها به خوبی بررسی و با اتخاذ تصمیمات درست برای مقاوم سازی آن اقدام کرد تا شاهد کمترین خسارت در صورت بروز حوادث طبیعی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز