خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران خبرداد:

بدهی 154 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۱۷

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: دولت بیش از 154 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید علی اصغر محمودی امروز بعدازظهر در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران در سالن الغدیر ساری اظهار داشت:برغم همه مشکلات و چالش های قانون کار و قانون تامین اجتماعی و بسیاری از قوانین دیگر، قانون کار یکی از مترقی ترین قانون در دنیا تلقی می شود.

وی افزود:با توجه به تصویب قانون کار در سال 1354 ، هنوز بسیاری از ما نمیدانیم صندوق تامین اجتماعی متعلق به اقشار کارگر جامعه است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بنیانگذاران این صندوق همین کارگرهایی بودند که اکنون بازنشته شده اند، گفت: این سازمان دولتی نیست و مربوط به قشر خاصی از جامعه است.

وی افزود: این سفره مال کارگران و کارفرمایان است و صندوقی بین النسلی است، بنابراین نباید هیچکس دیگر بر سر سفره کارگران و کارفرمایان بنشیند.وظیفه ما این است که این سفره را فقط برای نیروی کار حفظ کنیم.

محمودی با تاکید بر اینکه ما باید از منابع صندوق صیانت کنیم ، گفت: در دهه گذشته 25 نفر بیمه واریز و یک نفر برداشت می کرد اما امروز این نسبت 5 به یک رسیده است .

وی با اعلام اینکه در مازندران بالغ به 200 میلیارد تومان حقوق به بیمه شدگان تامین اجتماعی مازندران پرداخت می شود، ادامه داد: همچنین سازمان تامین اجتماعی مازندران 550 میلیارد تومان مطالبات معوق دراستان دارد، چنانچه این معوقات وصول نشود پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه خواهد شد.

محمودی عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه تامین اجتماعی،سعی می کنیم تا درمان سازمان که پیشانی خدمات سازمان است را به خوبی مورد توجه قرار دهیم. تا حداقل کارگران و بازنشستگان به غیر از درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشند.

وی توسعه و تجهیز بیمارستان های تامین اجتماعی را از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه دولت بیش از 154 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است از دولت خواست تا بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را که از قبل انباشت شده است ،پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز