خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت کشور تاکید کرد؛

ضرورت راه اندازی مراکز حمایتی و تسکینی برای بیماران سرطانی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۱۲

مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت کشور گفت:برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دکتر عبدالرحیم حزینی،در سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه امروزه مشکل حوزه سرطان در دنیا حوزه مدیریتی است، اظهار داشت: برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه آموزش به پزشکان طب تسکینی بسیار مهم است، افزود: کمبودی در حوزه  درمانی و تشخیص سرطان در استان مازندران وجود ندارد.
مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراقبتهای حمایتی و تسکینی با بیان اینکه سالانه 2 هزار بیمار سرطانی در استان مازندران فوت می کنند، گفت: در سراسر کشور بیماری که قطع درمان می شود رها شده است که مراکز حمایتی و تسکینی با هدف رفع مشکلات این بیماران راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر حمایت خیرین از بیماران سرطانی، گفت: در حوزه درمان سرطان نباید فقط به حوزه علمی توجه کنیم زیرا حمایت و انجام خدمات مشاوره ای بسیار مهم است و سبب ایجاد روحیه و در نتیجه افزایش عمر بیمار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز