خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

هزینه 120 میلیونی برای خرید تجهیزات بیمارستانی از محل موقوفات مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۵۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:120 میلیون تومان برای خریداری تجهیزات بیمارستانی بیمارستان امام خمینی (ره) در آذر ماه سالجاری هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت دهه وقف، عمل وقف را علاوه بر یک اقدام خیرخواهانه و احسان ماندگار، آن را یک رسانه کامل برشمرد وگفت: وقف یک پیام اسلامی و فرهنگ غنی اسلام و قرآن را به جامعه جهانی و دول عالم منتقل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در استان مازندران موقوفاتی با قدمت  700 سال وجود دارد، افزود: در شهر ساری موقوفه محمدباقر تاجر ساروی که وقف تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) شده است، بیش از  200 سال قدمت دارد که نشانه‌ی دینداری مردم مازندران و خرد آنان است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران بهترین اجرای ترویج وقف را اجرای امینانه نیات واقفان اعلام کرد و گفت: آنکه در موقوفات اسکان داشته باشد و سهم وقف را پرداخت کند، مانند کسی است که  مال خود را فرا وقف کرده است و درواقع در ثواب آن شریک است در حالی که برخی از موقوفات استفاده می‌کنند و به مسائل شرعی توجهی ندارند.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به یکم آذر و روز اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: در آن روز در یکی از بیمارستان‌های شهر قائم‌شهر از موقوفه دکتر علی‌نقی کنی ویزیت رایگان از مردم صورت می‌گیرد و همچنین در یکی از مدارس دخترانه آن شهر تجهیزات فناوری به مبلغ 700میلیون تومان از موقوفات هزینه خواهد شد.
وی عنوان کرد: در یکم آذر در شهر ساری نیز 120 میلیون تومان از محل موقوفات برای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) هزینه خواهد شد.
حجت الاسلام حیدری عمل وقف را مدیریت صحیح اموال برشمرد و ‌گفت: روحیه عدالت‌محوری در جامعه و خدمت به تربیت دینی و اسلامی در عمل وقف از دیگر اهداف وقف است.
وی به وقوع 77 وقف جدید در هفت ماهه سالجاری خبر داد و افزود:240 پرونده مطروحه در محاکم قضایی تعیین و تکلیف شد.
حجت الاسلام حیدری گفت:434 سند موقوفات شامل 11 هزار 700 رقبه با بیش از 568 متر مربع در هفت ماهه امسال اخذ شده است.
وی  اجرای نیت مذهبی موقاف را 24 میلیاردو 490 میلیون ریال،نیت خیریه را 5 میلیارد و 820 میلیون ریال و اجرای نیت اجتماعی موقوفات را 3 میلیارد و 210 میلیون ریال در هفت ماهه سالجاری عنوان کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به حضور 105 خادم ثابت در 20 بقعه شاخص استان اشاره کرد و افزود:بیش از 2395 میلیون ریال اعتبار برای مساجد استان تصویب شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز