خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد:

یک ‌سوم مردم مازندران عضو بسیج هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۳۲۱

فرمانده سپاه کربلای مازندران در دهمین نشست شورای اداری استان گفت: بیش از یک سوم مردم مازندران عضو بسیج استان هستند و در برقراری امنیت و برطرف کردن نیازهای استان نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار محمدحسین بابایی در دهمین نشست شورای اداری استان که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه اردوهای سپاه کربلا در دو منطقه مأموریت انجام می‌دهد، اظهار داشت: یکی از این مناطق در 60 کیلومتر مرز ایران و ترکیه ودیگری در جبهه مقاومت در سوریه در مقابل تکفیری‌ها است.

وی افزود: بسیج استان مازندران شامل 21 سپاه ناحیه دانشجویی، 19 سازمان قشری، هشت معاونت تخصصی و 20 گردان بیت‌المقدس، هشت گردان قدس شهرستانی، یک گردان استانی و سه مرکز آموزش بسیج فعالیت دارد.

فرمانده سپاه کربلای  با اشاره به اینکه بیشتر از یک سوم مردم مازندران عضو بسیج هستند، گفت: بسیج مازندران مأموریت‌های محوله را در قالب شش قرارگاه انجام ‌می‌دهد که یکی از آن‌ها قرارگاه جوادالائمه است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده فعالیت می‌کند و در حال حاضر در مازندران در14 منطقه آسیب‌پذیر مشغول انجام مأموریت است.

وی به قرارگاه پیشرفت و آبادانی که از سال گذشته در مازندران تشکیل شده است، اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در سه دهستان و 104 روستا در پنج کارگروه در شهرستان‌های بهشهر، تنکابن و ساری فعال است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: قرارگاه محرومیت‌زدایی که در قالب اردوهای جهادی، بسیج جامعه پزشکی و مجمع خیرین محرومیت زدایی فعالیت می‌کند و یکی از استان‌هایی که پروژه‌هایش در هفته بسیج در کنار استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود، استان مازندران است.

وی گفت: قرارگاه اقتصادی با آموزش، اشتغال و‌ حمایت از شغل‌های ایجاد شده توانسته است در چهار سال اخیر 20 هزار شغل خرد با اعتبارات کم و با 140  میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و غیر قرض‌الحسنه از منابع بسیج، ایجاد کند و همچنین قرارگاه جهاد علمی با هدف حمایت از مبتکران و محققین استانی نیز در استان فعال است.

بابایی تأکید کرد: با کمک مردم و بسیجیان تاکنون نقش خود را در برقراری امنیت در استان به خوبی ایفا کرده است و سپاه نیز برابر قانون با جذب، آموزش و ساماندهی آحاد مردم به نیازهای آنان و انقلاب پاسخ می‌دهد.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این نشست با اشاره به روز 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد گفت: همایش گرامی‌داشت این روز در 24 آبان‌ماه در سالن همایش جهاد سازندکی برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد، افزود: فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران با نام اروند نمادین و هفت‌تپه نیز در این دهه افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز