خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از واردات برنج در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۵۲۰

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: باید تدابیری در جهت جلوگیری از واردات برنج در مازندران اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسین نیاز آذری  عصر امروز درآئین تودیع و معارفه استاندار مازندران تلاش در خدمت به مردم را امری ضروری دانست و اظهار داشت: این تلاش باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در جهت برون رفت مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران استان کشاورزی بوده و کشاورزی با ثبات ترین شاخصه توسعه اقتصادی استان است، افزود: نقش بخش کشاورزی مازندران در اقتصاد ملی باید افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران  با بیان اینکه 80 درصد نیاز غذایی کشور از طریق بخش کشاورزی تامین می‌شود، گفت:  26.7 درصد تولید ناخالص داخلی و  23 درصد اشتغال استان  و 15درصد ارزش محصولات مربوط به بخش کشاورزی مازندران است.

وی با اعلام اینکه مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی رتبه اول را دارد ،افزود:همچنین 45 نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می‌شود.

نیاز آذری گفت:با توجه به پتانسیل های موجود در حوزه کشاورزی ، ادامه داد: در شرایط فعلی که فصل برداشت مرکبات بوده، مرکبات باغداران مازندران خریدار ندارد و باید جلوی واردات غیرضرور برنج و مرکبات گرفته شود.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد واردات برنج در استان مازندران هستیم، افزود: باید تدابیری در جهت جلوگیری از واردات برنج در مازندران اتخاذ شود.

نیازآذری با اشاره به اینکه در روز ملی مازندران شاهد تصادف نگران کننده در محور سوادکوه بودیم، گفت: این امر به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب در استان بوده که باید وزیر کشور در این بخش باید حساسیت نشان دهد .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مازندران رویکرد و کارکرد ملی دارد ولی در بخش تخصیص اعتبارات به این استان ملی دیده نمی‌شود، تاکید کرد : باید نسبت به تامین زیرساخت‌های مختلف در حوزه راهها  و گردشگری اقدام شود.

وی  با اشاره به اینکه موضوعات مرتبط استان، تنگناها و چالش‌های استان را با استاندار جدید در دو جلسه قبلی در تهران مطرح کردیم،  خواستار شد تا ستاد راهبری رشد و توسعه مازندران با حضور نمایندگان سه قوه در استان تشکیل شود تا با شکل گیری این ستاد تا همراه و هماهنگ برای توسعه مازندران فراهم شود.

نیاز آذری  با بیان اینکه در سایه ایستادگی ملت ایران باید بتوانیم با کار و تلاش و توجه به نیروهای انقلابی و ظرفیت استان برای توسعه مازندران تلاش کنیم، گفت: ضرورت دارد تا 10 اولویت در جهت کسب و کار و ایجاد اشتغال در کار دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد:باید در جهت کاهش فساد در دستگاههای اجرایی با محوریت دولت الکترونیک تلاش کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز