خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهرساری خبرداد:

بی اعتنایی به ورزش و مطالبات ورزشی در مرکز استان

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۴۷

رئیس شورای اسلامی شهرساری، گفت: بی اعتنایی به ورزش و استعدادها و مطالبات ورزشی درمرکزمازندران برای ناظران، شگفت آورو برای مردم صبور ساری آزار دهنده و برای سرمایه های ورزشی شهر، انگیزه کُش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید مسعود مدینه عصر امروزدر ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری استعدادهای ورزشی و ضرورت اعتلای ورزش استان اشاره کرد ، اظهار داشت: با توجه به پتامسیل های موجود در حوزه ورزش اما این استان از فضای ورزشی مناسب برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه مازندران از فرط کمبود امکانات و فضاها، به شاخص محرومیت های ورزشی در سطح استان تبدیل شده است، افزود: به گونه ای که میزان توجه به ورزش در شهرهای دیگر گاهی به طرز تامل برانگیزی افزون تر از مرکز استان است.

رئیس شورای اسلامی شهرساری ، گفت: تقریبا در هیچ مرکز استانی این حد از بی مهری به حوزه ورزش دیده نمی شودو وقتی استعدادهای بی بدیل ساری در رشته های مختلف ورزشی را در نظر می آوریم ، این بی مهری ها به شکل بی اعتنایی محض جلوه  می کند.

وی افزود: میزان رشد اماکن ورزشی در ساری حول و حوش رقم رقت انگیز و فاجعه بار 2 درصدقرار دارد در حایکه دیگر شهرهای استان حتی شهرهای تازه تاسیس، به تناسب موقعیت، وسعت و جمعیت،از رشد به مراتب بیشتری در مقایسه با ساری برخوردار بوده اند.

مدینه ادامه داد: این امر بی اعتنایی به ورزش و استعدادها و مطالبات ورزشی و مرکزیت استان است که برای ناظران، شگفت آورو برای مردم صبور ساری آزار دهنده و برای سرمایه های ورزشی شهر، انگیزه کُش است.

وی ، نبود نمایشگاهی آبرومند، فقدان فضاهای فرهنگی- هنری مناسب با موقعیت و شان استان، نبود فضای کسب و کار در تراز شهری با قدمت و جایگاه اداری – سیاسی ، کم توجهی به مسائل زیست محیطی ، گردشگری و کشاورزیو صنعت مرکز استان و بی بهره بودن از فضاهای ورزشی متناسب با استعدادهای سرشار و مناسب جهت برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی را گویای این حقیقت تلخ دانست و گفت: مرکز استان سالهاست در کانون توجه مسئولان قرار ندارند.

مدینه ادامه داد: البته در چند سال گذشته توسط بخش خصوصی تعدادی از زیرزمین ها به صورت کاملا غیر استاندارد به سالن های ورزش و تمرین تبدیل شد که اساسا نمی توان نام مکان ورزشی بر آنها گذاشت از طرفی برخی ادارات و سازمان ها نیز برای کارکنان خود به تناسب، فضاهایی را فراهم نمودند که قابلیت استفاده عام ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: البته این را می توان گفت که مرکز استان در هجوم این محرومیت ها، یک رکورد خوب هم دارد که می توان به رکورد کلنگ زنی فضاهای ورزشی، بزگترین مجموعه ورزشی اداره ورزش و جوانان، بزرگترین مجموعه ورزشی کارگران، مجموعه ورزشی دانشجویان و سالن 12 هزار نفری سر پوشیده اشاره کرد.

وی گفت: به راستی جرم شهروندان مرکز استان چیست که تاوان و تبعات مرکزیت، از ترافیک گرفته تا مصائب زیست محیطی و انواع خدمات را باید متقبل شوند ؟

مدینه افزود: امروز در حالی ساری فقدان سالن های اختصاصی فوتسال، والیبال، کشتی، جودو، هندبال،بوکس، کاراته، شمشیربازی،و ... است که اعتبارات اداره ورزش و جوانان شهرستان کفاف حداقل ها را هم نمی دهد و البته تنها ورزشگاه قابل قبول برای برگزاری مسابقات یعنی سالن سید رسول حسینی نیز به لحاظ فنی و اصول ورزشی کاملا غیر استاندارد است.

وی ادامه داد: ساری در حالی از حیث امکانات ورزشی دچار ضعف های مفرط است که از جهت استعدادهای ورزشی، قهرمانان، مربیان و چهره های نامدار جزء شهرهای پرافتخار کشور است.

مدینه افزود: با این سطح بی اعتنایی مسئولان به ورزش و مطالبات ورزشی به طبع بخش خصوصی هیچ انگیزه ای برای فعالیت و سرمایه گذاری در این بخش نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز