خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

گسترش کلینیک های تخصصی ام.اس در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۳۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گسترش کلینیک های تخصصی ام.اس در مازندران خبرداد .

به گزارش ایلنا از ساری، با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، رئیس بنیاد امور بیماری های خاص کشور، نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان چالوس ، کلنگ مرکز درمانی بیماران ام اس غرب مازندران بر زمین زده شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم با بیان اینکه ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی  به خصوص  به مردم مناطق محروم و بیماران خاص  و بهره مندی مناسب و به موقع از این خدمات ، همانند دوران مسئولیت دکتر جان بابایی از اولیت های سیاست اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود .

دکتر موسوی، با بیان اینکه  در دولت تدبیر و امید به بیماران ام.اس توجه ویژه ای شده است، اظهار کرد: در استان مازندران هزارو 50بیمار ام. اس وجود دارد که از این تعداد 250 نفر در چالوس و نوشهر هستند.

وی به ارائه خدمات به بیماران  ام. اس توسط 8 مرکز درمانی و داروخانه در استان اشاره کرد و گفت: فرانشیز ام.ار.ای و فیزیوتراپی  این بیماران را دولت تقبل کرده است و  بیماران نیازمند نیز برای فرانشیز دارویی،تحت حمایت قرار می گیرند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گسترش کلینیک های تخصصی ام.اس خبرداد و گفت: در سال های گذشته امیدهای جدیدی برای درمان بیماری ام .اس افزایش پیدا کرده است.

وی بر استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد برای بیماران ام.اس اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه های این بیماری امیدواریم خیرین در این حوزه ورود پیدا کنند.

دکتر علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری ام.اس در کشور ما بالاتر از نرم جهانی است، اظهار کرد: باید به حوزه بیماران خاص توجه ویژه ای شود.

وی به اقدامات دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در این دوره خدمات بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گرفت.

نوبخت به مشکلات حوزه سلامت در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: در این دوره موسسات خیریه از جمله بنیاد بیماران خاص برای کاهش مشکلات مردم تاسیس شدند و خدماتی را به بیماران ارائه کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: در گذشته مردم برای تامین دارو و تجهیزات باید به بیرون از بیمارستان ها مراجعه می کردند که با اقدام دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرای طرح تحول سلامت ، مردم همه خدمات را از بیمارستان ها دریافت می کنند.

وی به کمبود منابع مالی طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح تحول سلامت و حمایت از وزارت بهداشت امادگی دارد.

دکتر فاطمه هاشمی ، رئیس بنیاد امور بیماری های خاص کشور با بیان اینکه 5 میلیارد تومان جهت کمک به بیماران خاص هزینه شده است، گفت: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه ام .اس هزینه شده است.

دکتر قاسم احمدی، نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت نیز در سخنانی با بیان اینکه  بیماری ام. اس هنوز نتوانست جزو بیماری های خاص قرار گیرد، با تاکید بر حمایت دولت تدبیر و امید در حوزه بیماران خاص، گفت: در همین زمینه  بیمارستان چالوس، مرکز دیالیز و... در غرب استان راه اندازی شد .

گفتنی است  پس از این مراسم آیین کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران Ms با حضور دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر قاسم احمدی نماینده مردم شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس، دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص کشور و جمعی از مسئولین و مردم  شهرستان چالوس برگزار شد. زمین این مرکز توسط ورثه حسین رضایی دریا کناری اهدا شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز