خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه کارگروه اشتغال :

توسعه صادرات موجب رونق تولید و اشتغال می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۳۲۰

استاندار مازندران در جلسه کارگروه اشتغال مازندران 29 مهر روز ملی صادرات را گرامی داشت و گفت : توسعه صادرات موجب رونق تولید و اشتغال می شود .

به گزارش ایلنا از ساری،ربیع فلاح جلودار تاکید کرد : همه باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی برای توسعه صادرات توانمند شود .

مقام عالی دولت در استان به اختصاص 130 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند د تبصره 16 اشاره کرد و گفت : باید جذب این اعتبارات و موضوع اشتغال به صورت هفتگی و منظم رصد شود .

وی افزود : با وجود اینکه این استان در زمینه معرفی مددجویان به بانک ها برای دریافت تسهیلات جز پنج استان اول کشور به شمار می رود ولی در روند پرداخت این مهم محقق نشده است .

ربیع فلاح افزود : این در حالیست که دولت بودجه های خوبی برای اشتغالزایی مددجویان لحاظ می کند ولی در روند پرداخت، سخت گیری برخی بانک ها مانعی در مسیر راه است .

وی از بانک ها خواست تا تصمیمات کلان کشور مبنی بر لحاظ کردن یک ضامن در پرداخت تسهیلات به مددجویان را اجرایی کنند تا این قشر در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه نشوند .

استاندار مازندران گفت : در جلسه فوری با بانک ها اهمیت اختصاص این اعتبارات تشریح شود تا روند پرداخت تسهیلات تسریع یابد .

وی همچنین از دستگاههای اجرایی خواست تا بعد از پرداخت تسهیلات نظارت بر روند فعالیت افراد را در دستور کار قراردهند و گفت : چرخه اشتغالزایی افراد نباید بعد از پر اخت تسهیلات به حال خود واگذار شود .

استاندار مازندران همچنین از دستگاههای اجرایی خواست تا همکاری های لازم را با بخش خصوصی برخوردار از دانش و توان برای اجرای طرح های اشتغالزایی داشته باشند .

وی گفت : این مساله باعث می شود علاوه بر کاهش تصدی گری دولت زمینه برای اشتغال فراهم می شود.

استاندار مازندران همچنین به اعلام نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ایران اشاره کرد و گفت : در تابستان سال 95 نرخ بیکاری مازندران 8 / 10 درصد بود که این مقدار در تابستان 96 به 5 / 9 درصد کاهش یافته است .

فلاح در پایان تاکید کرد کرد : اگر شاهد بهبود نسبی در حوزه اشتغال هستیم ولی باید به این مقدار اکتفا نکنیم و فعالیتها در حوزه رونق تولید و ایجاد اشتغال باید سرعت بیشتری بگیرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز