خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

85 درصد از صادرات محصولات استان بر اساس نشانه های استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۱۶۳

استاندار مازندران گفت: بیش از 85 درصد از صادرات محصولات استان بر اساس نشانه‌های استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،ربیع فلاح جلودار، صبح امروز در کارگروه اشتغال استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد ، با بیان اینکه تا وقتی فقر و ضعف وجود دارد، همه باید برای رفع ان تلاش کنیم،  اظهار داشت:یکی از ملاک‌های کمیته امداد از بدو تأسیس رفع فقر بوده است.

وی افزود:کارهای خوبی در زمینه اشتغال در استان انجام شده است اما با توجه به مطالبات مردم، هنوز فاصله زیادی تا رفع این مشکل داریم.

استاندار مازندران  با اشاره به سهم 87 میلیارد تومانی کمیته امداد در سال 96، گفت: تا کنون با 51 میلیارد تومان حدود 2 هزار و 900 اشتغال بوده و با توجه به همین جدول باید سهم کمیته امداد چهار هزار و 900 شغل شود.

وی با بیان اینکه، حداقل چهار درصد از جمعیت کشور برای استان مازندران است، افزود: سهم ما از رقم از این تبصره مشخص شده و باید این رقم را به سهمیه جمعیتی استان برسانیم.

فلاح در رابطه با بانک‌های استان و با اشاره به اینکه معدل ما به نسبت کشور بسیار پایین است، گفت: ما در میزان وردی و معرفی به بانک‌ها جزو چهار استان اول هستیم اما میزان خروجی ما وضعیت مناسبی ندارد.

وی در رابطه با سخت‌گیری بانک‌ها در داشتن ضامن افزود: مددجو نمی‌تواند چند نفر را به عنوان ضامن پیدا کند، تدابیری اتخاذ شود تا یک ضامن برای مدد جویان کافی باشد.

استاندار مازندران  گفت: تا پایان آذرماه باید نسبت به پرداخت‌ها اقدام شود.

استاندار مازندران با تأکید بر هماهنگی میان بسیج و کمیته امداد و با بیان اینکه برخی افراد شاید مستقیماً از کمیته مداد دریافتی نداشته باشند، اما کمتر از مددجویان نیستند، خواستار آن شد که در صورت امکان، این افراد نیز در چتر حمایتی کمیته امداد قرار گیرند.

فلاح خواستار آن شد که دستگاه‌های دولتی از بخش خصوصی که دارای دانش کافی و توانمند است، بهره برده و راه را برای انها فعال کنند و دستگاه‌های دولتی بپذیرند که تصدی‌گری مانع توسعه است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری طبق داده مرکز آمار، در تابستان 95 حدود 108 بوده و این میزان در تابستان 96 به 9.5 کاهش یافته است، این امر را نتیجه تلاش‌های بخش‌های مختلف دانست و افزود: تابستان استان مازندران در تمام زمینه‌ها از جمله گردشگری، تابستان پررونقی است و با تلاش‌ها و اقدامات بویژه در گردشگری بهبودی نسبی در اشتغال سال 96 داشتیم که باید این میزان بهبود یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز