خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور خبرداد:

30مهرماه آغاز خرید تضمینی سویا درمازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۶۰

خرید تضمینی دانه روغنی سویا همزمان با فصل برداشت این محصول با راه اندازی ۹ مرکز از ۳۰ مهر امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه، شرکت بهپاک بهشهر، سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانه آرد سورک، کارخانه آرد دستاس ساری، کارخانه آرد نمونه جویبار، انبار دانه‌های روغنی سیمرغ، انبار دانه‌های روغنی بابلسر و آمل جاده چمستان انبار دانه‌های روغنی ۹ مرکزی هستند که توسط شرکت غله برای خرید دانه‌های روغنی سویا تجهیز و راه اندازی شدند.

وی افزود: هر کیلو دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۴ هزار و ۶۹۴ ریال خریداری خواهد شد.

جعفری گفت:حمایت از تولید کننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور و افزایش خود اتکایی به تولید داخلی این محصول از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر می‌باشد و پرداختی به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

وی از یک مرکز خرید سیار برای شهرستان‌های قائمشهر و سواد کوه خبر داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور  نیز گفت: از سه کارخانه مازندران، نخستین محموله آرد صادراتی مازندران بارگیری و به کشور عراق، شهر نجف ارسال شده است.

سید محمد جعفری افزود:  در حال حاضر ۱۳ هزار تن ارسال آن انجام گرفته است و ۱۰ هزار تن دیگر در آستانه ارسال است که در مجموع ۲۳ هزار تن میزان آرد ارسالی به کشور عراق است.

وی گفت:  پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال‌ میزان آرد صادراتی از مازندران به کشور‌های عراق و افغانستان به سقف ۷۰ هزار تن نیز برسد.

جعفری افزود: استان مازندران ظرفیت تبدیل گندم به آرد حتی برای کشور‌های همسایه را تا سقف ۱۰۰ هزار تن دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز