خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

پاسخ شهردار ساری به ابهامات قانع کننده نبود

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۳۰

عضو شورای اسلامی شهر ساری، گفت: حدود یکماه قبل در باره حسابرسی شهرداری سوالاتی از شهردار ساری مطرح شد که متاسفانه هیچیک از پاسخ های مربوطه متناسب با سوالهای من نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار عشوری امروز بعدازظهر در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: حدود یکماه قبل در باره حسابرسی شهرداری سوالاتی از شهردار ساری مطرح شد که متاسفانه هیچیک از پاسخ های مربوطه متناسب با سوالهای من نبود.

وی با طرح این سوال که قراردادی طی دو سال گذشته هر 6 ماه بصورت استعلام بها  با موضوع تامین زمین و ماشین آلات  جهت خاک و نخاله برگزار می شد که پیمانکار در صورت وضعیت 6 دستگاه لودر ، 2 قطعه اجاره زمین و 2 دستگاه کرایه گشت خودرو و اطلاع رسانی ماهیانه 50 میلیون تومان صورت وضعیت کرده و پرداخت شده است ، علت عدم ماقصه عمومی چه بوده است و اساس این قرارداد وقتی ماشین آلاتی وجود ندارد چیست؟

عشوری با اشاره به اینکه انجام شبکه و برقراری سرور، یا توجه به اساس تشکیل سازمان فناوری جهت انجام امورات شهرداری و سازمانها است ، می بایست کارها توسط این سازمان صورت گیرد، افزود: این در حالی است که کار توسط شرکت پایا الکتریک کاسپین واقع در قائم شهر با دو برابر قیمت حدود 25 میلیون تومان انجام گردیده علت این کار چه بوده است؟

وی با طرح پرسش دیگر مبنی بر اینکه با توجه به قرارداد طرح تفکیک زباله  با موضوع راه اندازی و نگهداری ماشین آلات و تجهیزات مربوطه و غیره و پیمانکار در مرداد ماه به حساب برخی از پرسنل تفکیک 200 هزارتومان و برخی دیگر 400 هزا ر تومان واریز کرده است ، گفت: این امر باعث اعتصاب پرسنل تفکیک و تعطیلی کانکس ها و تجمع در محل سازمان ها شده است ولی صورت وضعیت از فرودین ماه بطور کامل ماهیانه بیش از 200 میلیون تومان ارائه شده است ، علت این موارد و پرداخت های سلیقه ای چه بوده است؟

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به قرداد 1524 با موضوع لایروبی مخازن سپتیک محوطه کشتارگاه سابق ، گفت: این در حالیست که محوطه سازی حیاط این، سپتیک ها قبل آن تخریب و پر شده بود و در واقع چیزی برای لایروبی وجود نداشته است، علت این قرارداد چه بوده است و آیا لایروبی که سپتیک وجود نداشته 70 میلیون تومان می باشد؟

وی از شهرداری ساری درخواست کرد تا گزارش حسابهای فی ما بین شهرداری با هتل های اقامتی از جمله هتل اسپینانس تهران و شرکتهای هواپیمایی جهت رزرو هتل نظیر دفتر هواپیمایی آسمان و معراج به همراه اسناد و مدارک با توضیحات نام و نام خانوادگی و نوع ماموریت افراد از ابتدای سال 93 تا تا پایان 6 ماهه امسال را به تفکیک اعلام کند.

عشوری بر لزوم ارائه صورت مالی 6 ماهه حسابرسی سال 96 توسط شهرداری ساری تاکید کرد و انتخاب شرکت حسابرسی جهت حسابرسی 6 ماهه و یکساله امسال شهرداری و سازمان های تابعه را اقدامی لازم و بصورت قانونی ضروری دانست.

وی افزود: شهرداری موظف است تا گزارش ریز حساب ها با شرح سند مربوط به هزینه های فرهنگی شهرداری و سایر حسابهای مربوطه و همچنین میزان تعهد و تامین اعتبار در بودجه مربوط به سال 94 و 95 و منتهی به سالجاری را به شورا ارائه کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: خرید ترازو جهت تفکیک به تعداد 60 عدد به مبلغ حدود 40 میلیون تومان با اینکه شرکت تراز ایران برنده استعلام اعلام شده به چه دلیل استعلام ابطال و شرکتی دیگر برنده استعلام گردیده است؟

وی افزود: نصب دوربین جهت اتاق های سازمان پسماند با توجه به قوانین حراستی نصب در اتاق ها ممنوع می باشد، نخست اینکه چرا توسط سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری صورت نگرفته و توسط پایا الکتریک کاسپین قائمشهر این اتفاق افتاد و دیگر اینکه دلیل نصب دوربین در اتاق های پرسنل با چه منطقی بوده است؟

عشوری با اعلام اینکه گزارش ها حاکی از آن است اکثر کارهای سازمان پسماند ابتدا انجام می گیرد سپس فاکتورها بصورت نمادین توسط  کارپرداز امضاء می شود ، ادامه داد: بطوریکه برخی از قیمت ها غیر متعارف و بالاتر از حد معمول بوده  و نیز درخواستهای آن به تاریخ بعد از انجام کار تنظیم می گردد دلیل انجام کار بصورت این روال غیر قانونی چیست؟

وی با بیان اظهار این خبر که برگزاری استعلام دکوراسیون داخلی و پارتیشن بندی ساختمان اداری سازمان پسماند واقع در کشتارگاه سابق در چندین مرحله با یک شماره ثبت با مبلغ های مختلف انجام گردید، افزود: با عنایت به این استعلام بعد از انجام کار و تخلف در شماره ثبت در چندین مرحله به قیمتهای حدود 190 ، 148 ، 102 ، 155 و 146 میلیون تومان استعلام گردیده است با توجه به این موارد علت قیمت های مختلف و شماره ثبت های یکسان و انجام استعلام بعد از انجام کار چه بوده است؟

عشوری از شهرداری ساری خواست تا در مورد عدم پرداخت پول لباس و پاداش پرسنل در سال 95 توضیحات لازم را ارائه کند.

وی بیان کرد: با توجه به قرداد نصب و ساخت سوله در محل سازمان علت احداث آن چه بوده و نحوه واگذاری قرارداد با توجه به هزینه بالغ بر 450 میلیون تومان به چه صورت بوده است؟

عضو شورای اسلامی شهر ساری ارائه لیست تمامی قراردادها منعقده شهرداری در سال 94 و 95 و منتهی به پایان نیمه امسال و چگونگی نوع واگذاری و مناقصه ، مبلغ ، مدت قرارداد و اتمام یا در حال اجرا بودن آن توسط شهرداری را لازم و ضروری دانست.

وی ادامه داد: چگونگی و علت جذب نزدیکان و بستگان مدیر عامل سازمان پسماند در زمان تصدی مدیر عاملی بر اساس چه معیار و مقررات قانونی صورت پذیرفته است و علت افزایش نیرو در سازمان با توجه به کاهش بودجه سازمان چه بوده است؟

عشوری در ادامه از شهرداری ساری درخواست کرد تا تمامی اسناد و مدارک مربوط به برآورد و چگونگی انتخاب پیمانکار، نوع مناقصه، قراردادهای منعقده، سندهای احتساب هزینه و پرداخت های مربوط به شرکت امین فناوران شریف را به صحن شورا ارائه کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز