خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۲ کشور خبر داد:

خرید تضمینی حدود 70 تن دانه روغنی آفتابگردان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۸۸

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: در سال زراعی جاری تاکنون 69 تن دانه روغنی آفتابگردان خریداری شد.

به گزارش ایلنا از مازندران، سیدمحمد جعفری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در سال زراعی جاری 26 هزار و 644 ریال برای هر کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه این قیمت بر اساس پایه خرید این محصول 2 درصد ناخالص و 9 درصد رطوبت است، تصریح کرد: به دلیل تمرکز مزارع کشت دانه روغنی آفتابگردان در محدوده شرقی مازندران، خرید تضمینی این دانه روغنی در مرکز خرید سیلوی شهید میرزاپور شهرستان نکا انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با بیان اینکه در فرایند خرید دانه روغنی آفتابگردان از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می‌شود، افزود: بیشترین ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان به منظور خرید تضمینی 8 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 18 درصد است.

جعفری تصریح کرد: در سال جاری شرکت غله به طور مستقیم در امر خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان، اقدام کرده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در خرید دانه روغنی حضور دارد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود در سال جاری 270 تن دانه روغنی آفتابگردان در مازندران خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 101 هزار تن گندم توسط حمل ریلی از استان مازندران به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال شد.

جعفری افزود: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهم ترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این روش ارزانتر بودن آن است که حتی در مواردی حمل دریایی نسبت به سایر ارزانتر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور افزود: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پائین تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهم ترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز