خبرگزاری کار ایران

رئیس امور آب شهرستان ساری خبرداد:

کاهش ذخیره آب در سد مخزنی شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۶۲

رئیس امور آب شهرستان ساری گفت:حجم آب مخزن سد شهید رجایی سال گذشته 80 میلیون مکعب بوده این میزان امسال به 27 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،جواد طوسی صبح امروز در جلسه شورای اداری فرمانداری ساری با اشاره به کم آبی امسال و وضعیت نا مطلوب سد شهید رجایی اظهار داشت:حجم آب مخزن سد شهید رجایی سال گذشته 80 میلیون مکعب بوده این میزان امسال به 27 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی افزود: بارش بارندگی در سال زراعی گذشته و برداشت زیاد آب علت اصلی کم شدن میزان ذخیره و آبگیری سد شهید رجایی است.

رئیس امور آب شهرستان ساری گفت:امورمنابع آب ساری با وسعت 4 هزار کیلومتر مربع در دو بخش ساری و میاندرود از چهار هزار و 147 آبریز رودخانه تجن،200 حلقه چاه ،95 آبندان و از 9 هزار و 720 اراضی تحت پوشش برخوردار است.

طوسی با اشاره به وجود 213 انهار آبیاری،215 قطعه سر دهانه در ساری،ادامه داد:110 هزار هکتار اراضی تحت پوشش امور آب ساری قرار دارد.

وی با بیان اینکه حجم سد مخزنی شهرستان ساری 162 میلیون متر مکعب است،افزود: بیش از 4 میلیارد تومان  اعتبار برای عملیات عمرانی امور آب ساری هزینه شده است .

طوسی به احداث سد لاستیکی فرح آباد اشاره کرد و گفت:این پروژه با 6 میلیارد اعتبار  ملی از محل مصوبه سفر ریاست  جمهوری است که تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد:تاکنون 99 میلیارد تومان برای تصفیه خانه آب ساری هزینه شده است که و 19 میلیارد تومان نیز اعتبار برای سال جاری در نظر گرفته شد.

رئیس امور آب شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری 20 دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان ساری خبر داد .

وی ،جلوگیری ازبرداشت غیر مجاز آبهای زیرزمینی،حفاری غیر مجاز ،جلوگیری از برداشت غیر مجاز شن و ماسه،جلوگیری از تجاوز به حریم بستر  انهار و روخانه را از برنامه ها و اقدامات مهم این نهاد عنوان کرد.

طوسی ادامه داد:نقشه برداری و مطالعات سد چهاردانگه و زارم رود برای تامین آب شهرستان انجام شده است در صورت  تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه 45 هزار مشترک از خدمات امور آب شهرستان ساری بهره مند هستند،افزود:با شرایط کم آبی که وجود دارد کشت دوم موجب افت فشار آب در این حوزه می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز