خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مداحان از گفتن خرافات در مداحی ها پرهیز کنند/لزوم پالایش عزاداری در ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۱۰

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:مداحان از ذکر خرافات در مداحی ها پرهیز کنند و سطح عزاداری ها را با گفتن کلمات عامیانه پایین نیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،آیت الله نورالله طبرسی صبح امروز در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران  که در سالن همایش اهل البیت  (ع)برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یادآوری هفته دفاع مقدس اظهار داشت:هفته دفاع مقدس پرتوی از نور مقدس عاشورا و ولایت حسینی است.

وی  افزود:تشکیل نظام جمهوری اسلامی را مصداق بارز معروف است در این حرکت مردمی، ترویج معروفات و مقابله با منکرات پرچم حکومت دینی را بر افراشته و خون شهدا ضامن بقای آن است .

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آمران به معروف اخلاق خدا را در جامعه پیاده می کنند،گفت: ما نسبت به این فریضه الهی که مقام معظم رهبری نیز بر ترویج آن تاکید کردند احساس مسئولیت نمی کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است ،افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمونه عملی آن قیام امام حسین (ع)به عنوان بزرگترین معروف و یزید نیز بزرگترین منکر است.

آیت الله طبرسی گفت:در حال حاضر ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر مستبکران دنیا بزرگترین منکر و ولی فقیه جمهوری اسلامی بزرگترین معروف است.

وی به عزاداریهای ماه محرم اشاره کرد و افزود: اصل عزاداری به نحوی باشد قبول داریم اما  انجام برخی کارها نظیر قمه زنی و انتشار آن در فضای مجازی تنفر انگیز می شود.

آیت الله طبرسی به اصلاح عزاداری محرم  و نماز روز عاشورا تاکید کرد و گفت: اگر چه عزاداری مستحب است اما ریشه در امامت دا رد.

وی با بیان اینکه عزاداری ها باید پالایش شود گفت:مداحان از ذکر خرافات در مداحی ها پرهیز کنند و سطح عزاداری ها را با گفتن کلمات عامیانه پایین نیاورند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت:امام حسین (ع) را فدای اشک نکنید.

وی به تکریم ارباب رجوع در ادارت استان تاکید کرد و افزود: کم کاری در ادارات و توجه نکردن به ارباب رجوع منکر است.

آیت الله طبرسی بهره زیاد بانک ها را  ربا و منکر دانست و گفت:عده ای به دلیل بهره زیاد بانک ها بیچاره شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز