خبرگزاری کار ایران

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران:

ثبت نام بیش از 5 هزار داوطلب در تذکر لسانی

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۰۰

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران ازثبت نام بیش از 5هزار داوطلب جهت حضور در طرح تذکر لسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خلیل صالحی امروز در نشست خبری هفته امربه معروف و نهی از منکر  اظهار داشت:به دلیل تقارن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول ماه محرم لازم است با یک حرکت روشن و عمیق به مساله مهم و ضروری امر به معروف و نهی از منکر به جهت اصلاح جامعه بپردازیم.

 وی با اشاره به روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: وحدت کلمه،دفاع مقدس ،امر به معروف و نهی از منکر عنوان اولین روز هفته احیا است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران ، فرهنگ ایرانی اسلامی،دانش آموزان ،امر به معروف و نهی از منکرو استقلال فرهنگی،دانشگاهیان،امر به معروف و نهی از منکر را عناوین دومین و سومین روز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

وی، سلامت محیط اداری، کسب و کار،امر به معروف و نهی از منکر عنوان چهارمین روز این هفته است.

صالحی تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی، امربه معروف و نهی از منکر را عنوان پنجمین روز از این هفته اعلام کرد و حمایت از تولید ملی،اقتصاد مقاومتی ،امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از تولید آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدا را عناوین ششمین و آخرین روز هفته احیا برشمرد.

وی به دلیل تقارن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول ماه محرم لازم است با یک حرکت روشن و عمیق به مساله امر به معروف و نهی از منکر که از فروع دین است به اصلاح جامعه بپردازیم.

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران ضمن تشریح عملکرد این ستاد، گفت: بیش ازسه هزار طلایه دار معروف در استان با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت کارت شناسایی مشغول به فعالیت هستند.

صالحی انجام سخنرانی و برگزاری تجمع سراسری و بزرگداشت شهدای امربه معروف ودفاع مقدس باتاکید برنقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل مذهبی- زنگ امربه معروف و نهی ازمنکر، سنخرانی درمدارس و بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش- برپایی کرسی های آزاداندیشی، نشست های علمی وبزرگداشت شهدای حوزه ودانشگاه- برگزاری جلسات هم اندیشی و تبلیغی و تقویت سازماندهی یاوران معروف و بزرگداشت شهدای ادارات- انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی جهت تعالی معنوی خانواده و بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده- گردهمایی طلایه داران اصناف، بزرگداشت شهدای اصناف- گردهمایی طلایه داران و اطلاع رسانی و تبیین قانون و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی ازمنکر، عطرافشانی گلزار شهدا را از برنامه های هفته احیاء عنوان کرد.

وی با اشاره به 12شهیدامرمعروف و نهی از منکراستان گفت:6 شهید از این تعداد ساروی هستند.

صالحی با اعلام این خبرافزود: این شهدای والامقام در جنگ به شهادت نرسیدند بلکه در درگیری های درون شهری، رویارویی با اشرار، درگیری برای دفاع از نوامیس و دفاع از عفاف و حجاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به فعالیت هیئت اندیشه ورزی در ستادامربه معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و گفت: این هیئت متشکل از اساتید حوزوی و دانشگاهی و صاحبنظران و کارشناسان دینی است و با برگزاری جلسات متعدد بحث و کارشناسی پیرامون مباحث مرتبط با این فریضه الهی  به دنبال راهکارهای دقیق و کارشناسی شده برای اجرای این فریضه هستند.

صالحی به ثبت نام بیش از 5هزار داوطلب جهت حضور در طرح تذکر لسانی اشاره کرد و ادامه داد: پنج شنبه های هرهفته حدود200-300نفر با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دوره های آموزشی ویژه این طرح را طی می کنند.

وی از آغاز فعالیت قرارگاه تذکر لسانی در ستادامربه معروف و نهی از منکر استان خبر داد  و اظهار داشت: تلاش داریم این قرارگاه در سایر شهرهای استان تشکیل شود.

صالحی استفاده از طلایه داران، آمران وناهیان امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از گروه های ساماندهی شده طلایه داران برای تذکر لسانی در سواحل و اماکن عمومی را از دیگر رویکردها بیان کرد و گفت: همه ساله برنامه های مختلفی برای تبیین و ترویج فریضه امر به معروف اجرا می شود و در ستاد نیز برنامه های طراحی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز