خبرگزاری کار ایران

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی درمازندران خبرداد:

ثبت نام بیش از هزار نفر در طرح خادم یار رضوی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۰۱

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی درمازندران از ثبت یکهزار و 270 نفر در سامانه خادم یاررضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمد اسماعیل امام زاده در نشست شورای هماهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی  که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار داشت: گفت: مازندران به عنوان دیارعلویان ارادت خاصی به ائمه اطهار دارد که  افراد می توانند موقوفات و نذورات خودرا  علاوه بر صحن اباعبدالله الحسین (ع)و حضرت زینب به آستان قدس رضوی تقدیم کنند.

وی  افزود: از مهم ‌ترین اهداف راه ‌اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران را عملیاتی کردن منشور 7 گانه  مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی است که تاکنون در 15 شهرستان راه اندازی شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی درمازندران از دیگر اهداف تاسیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور به ویژه استان مازندران ترویج فرهنگ رضوی و رسیدگی به امور محرومان است که امیدواریم با عنایات حضرت رضا(ع) این هدف به نتیجه برسد.

وی افزود: در اجرای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی 18فقره نذورات شناسایی شد که از این تعداد 6 فقره دارای سند هستند و 12موقوفه فاقد سند که نیاز به پیگیری دارد.

امامزاده  از ثبت یکهزار و 270 نفر در سامانه خادم یاری خبر داد و گفت:  پیش بینی می شود این تعداد متقاضی تا پایان امسال به 6 هزار نفر برسد.

وی با اعلام این خبر گفت:  در راستای بهره گیری از این افراد تاکنون برای یکصد نفر حکم  خادم یاری  با 6 ماه خدمت مستمر صادر شد که باید دو تا پنج بار در حرم شیفت باشند و اگر چهار سال ادامه پیدا کند به 12 شیفت ارتقاء می یابد.

امام زاده ،  اعزام یکهزارو 233 نفر زائر محروم به مشهد مقدس ،ترویج فرهنگ زیارت، توزیع بسته های متبرک و کارت هدیه به خانواده های تحت حمایت، کمک 26میلیون و 800هزار تومانی به 268بیمار سرطانی،کمک به ایتام سادات، کمک بلاعوض به 25نفر جهت ایجاد اشتغال،معرفی 9نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات و تهیه جهیزیه ،تسهیل ازدواج جوانان محروم و ترویج فرهنگ نذر و وقف را از فعالیتهای دفتر آستان قدس رضوی در استان اعلام کرد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی درمازندران  افزود: با همکاری سپاه و بسیج سازندگی  و بنیاد برکت مقررشد در زمینه محرومیت زدایی3 دهستان با 25 روستا به مدت 3سال هم در زمینه عمرانی و هم در زمینه ایجاد فرصت شغلی به طور کامل محرومیت زدایی شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح دفتر آستان قدس رضوی در مازندران  2و نیم میلیارد  تسهیلات پرداخت می کند.

امام زاده افزود: وظیفه آستان قدس ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ زیارت است که ارائه خدمات به همه مسلمانان و دوستداران علی بن موسی الرضا (ع)است.

امام زاده گفت:در حوزه حمایت از محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان تاکنون همکاری‌های بسیار خوبی بین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز