خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

برگزاری اولین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی/لزوم حضور پر شور خبرنگاران مازنی در این جشنواره

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۶۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری اولین جشنواره «رسانه و رفاه اجتماعی» با هدف ایجاد ارتباط سازنده میان خبرنگاران و سیاستگذاران حوزه رفاه اجتماعی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از  روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز طی گفتگویی اظهار داشت: موضوعات و اولویت‌های جامعه بعضا ممکن است از سوی سیاستگذاران نادیده گرفته شود و خبرنگاران با برجسته‌کردن و پرداختن به مسائل اجتماعی و پیگیری و مطالبه رسیدگی به آنها، نقش غیرقابل انکاری در مراحل مختلف سیاستگذاری، به‌ویژه سیاستگذاری رفاهی دارند.

وی افزود: معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه مبارزه با فقر، مصمم است از اصحاب رسانه که در برجسته‌کردن عوامل موثر در ایجاد فقر و نیز نقد رویه‌ها و سازوکارهای اجرایی ایجادکننده یا افزایش‌دهنده فقر می‌کوشند، تقدیر نماید.

اصغری یکی از پیوندهای میان خبرنگاران و حوزه سیاستگذاری اجتماعی را مطالبه‌گری خبرنگاران برای در دستورکار ماندن مسائل اجتماعی دانست و افزود: «با برگزاری نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی، قصد داریم ضمن برقراری تعامل موثرتر میان خبرنگاران و دستگاه سیاستگذاری، آثار خبرنگاران را در محورهای جشنواره، گردآوری و مستند نماییم.

وی ادامه داد: مستندسازی آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند چشم‌انداز گسترده‌تری از مسائل، اولویت‌ها و حساسیت‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه سیاستگذاری کاهش فقر در پیش چشم ما بگشاید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: هر خبرنگار می‌تواند حداکثر 2 اثر خود را در محورهای مشخص‌شده‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. فرم شرکت در جشنواره و مقررات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایت خبری تحلیلی تامین 24 به آدرس www.tamin24.ir و سایت این اداره کل قابل دسترسی است.

اصغری بیان داشت: امیدواریم با سبک خاصی که از خبرنگاران مازنی می شناسیم با حضور پر شور در این جشنواره رسانه ها و خبرنگاران استان مانند همیشه جزو برترین ها باشند.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره نیز 25 مهرماه همزمان با روز جهانی مبارزه با فقر برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است نخستین جشنواره «رسانه و رفاه اجتماعی» در 8 محور نقد سیاست‌های غلط اجرایی درحوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن برخانواده، افزایش آمار طلاق، افزایش حاشیه‌نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، زندگی زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، نقش فقر در افزایش کودکان کار و معلولیت در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا تاریخ 10 مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز