خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

بخش خصوصی و دانش بنیان وارد میدان کسب و کار شوند/کارآفرینی در استان مازندران فراگیر شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۶۴

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:با پول دولت نمی توان مشکلات را حل کرد مگر اینکه نخبگان،نواوران و مردم در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سورنا ستاری بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان بر لزوم تربیت جوانان نوآور تاکید و اظهار داشت: نوآوری تنها چیزی است که قیمت ندارد و باید به جوانان خلاق و نوآور توجه کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری با تکیه بر اقتصاد منابع محور پیشرفت نکرده است و همه کشورهای متکی بر اقتصاد منابع محور بدبخت و بیچاره هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه دانش  تنها راه نجات اقتصاد کشور است و گفت: دانش و دانشگاه سبب ارزش افزوده در جامعه می شود این در حالی است که آموزش های کنونی در دانشگاه ها ارزش آفرین نیست.

ستاری با طرح این پرسش که چرا مشکلات مازندران با کمک فرزندان استان قابل حل نیست ادامه داد: برای مرتفع کردن این مشکل نیاز مند تفکرات جدید و دانش بنیاد در اقتصاد هستیم ضمن اینکه نیروی انسانی باید خلاق و نوآور باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به تفکرات نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشیم ،افزود: استخدام در ادارات، جوانان را خراب می کند و از بین می برد .

ستاری ادامه داد: دانشگاه های ما  نیازمند اصلاحات ساختاری و اساسی است چرا که دانشگاه ها  می توانند مشکلات استان را حل کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و دانش بنیان باید وارد میدان کسب و کار شوند گفت: زمانی این سرمایه گذاری اثر گذار خواهد بود که خروجی خوبی داشته باشد.

ستاری افزود: کارآفرینی در استان باید به عنوان یک ارزش تلقی شود هرگاه کرکره کارآفرینی پایین کشیده شود خیانت به خود شما به حساب می آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:چنانچه در این استان بر روی جوانان سرمایه گذاری شود به طور حتم بسیاری از مشکلات در حوزه حمل و نقل،پسماند و محیط زیست حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر طرح های تجاری در استان شکل نگیرد در حوزه اقتصاد اتفاقی نمی افتد .

ستاری به تاسیس صندوق سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و افزود: با پول دولت نمی توان مشکلات را حل کرد مگر اینکه نخبگان،نواوران و مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی آماده نبودن محیط کسب و کار را از جمله مشکلات عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت های دانش بنیان می توان مسائل فراروی را حل کرد.

رئیس بنیاد نخبگان کشور خواستار راه اندازی و توسعه مراکز فناوری و رشد در استان مازندران شد و افزود: سرمایه گذاری خطرپذیر در استان توسعه یابد و باید کارآفرینی در استان مازندران فراگیر شود.

وی گفت:اقتصاد و مشکلات استان  با رعایت اصول کارآفرینی حل می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز