خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد؛

ضرورت نزدیک شدن تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی و دولتی

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعرفه ها باید در بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر نزدیک شوند تا امکان رقابت در این دو بخش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، قاسم جان بابایی در مراسم تجلیل از پزشکان که در سالن مصباح پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با تاکید بر اینکه نباید قداست پزشکی خدشه دار شود، اظهار داشت: برخی از افراد به دلیل بی اطلاعی در صدد آسیب رساندن به قداست جامعه پزشکی هستند که این امر موجب آسیب مردم می شود.

 

وی افزود:اگر هدف پزشک رضای خدا باشد همه فعالیت او عبادت است بنابراین بسیاری از پزشکان زمان خود را وقف خدمت به مردم کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اخلاق مداری پزشکان تاکید کرد و گفت : پزشکان علاوه بر اقدامات درمانی باید به صحبت هاو مشکلات بیماران توجه کنند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که گاهی سبب نگرانی می‎شود، کمبود پزشکان متخصص اورژانس است، بنابراین هر سال پزشکان متخصص در این زمینه تربیت می‌شوند و باید هر چه توانایی داریم در این بخش به‌کار بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته پزشکی این مشکلات برطرف می شود.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه استان مازندران در بین استان های همجوار بیشترین متخصص انکولوژی را دارد،گفت: در استان 4متخصص انکولوژی وجود دارد که با فارغ التحصیلی دانشجویان تعداد متخصصان افزایش پیدا می کند.

جان‎بابایی درباره فاصله تعرفه‎های خصوصی و دولتی در بخش پزشکی افزود: اگر بخواهد کار به‎سمت ثبات برود، تعرفه‎ها باید در بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر نزدیک شوند و از این طریق، بسیاری از جامعه پزشکی در بخش خصوصی به بخش دولتی تمایل پیدا می‌کنند.

وی،گفت: در کشورهای دنیا تعرفه خصوصی 1.5برابر تعرفه دولتی است در حالی که در کشور ما 4.5 برابر است.

جان بابایی با بیان اینکه از مردم تقاضا می کنیم که برای بیماری‌های سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نکنند ،گفت:بیماران به درمانگاه‌های شبانه‎روزی یا مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی مراجعه کنند تا بیمارستان‎ها با ازدحام جمعیت مواجه نشوند و پزشک بتواند به بیماران اورژانسی خدمات بهتری در کمترین زمان ممکن ارائه دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز