خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خبرداد :

اجرای طرح جامع هوشمندسازی نظارت در شهرستان‌های مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۲۵

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان مجهز به دوربین است و البته بخش قابل توجهی از روستاهای بزرگ ما نیز در این حوزه در حال فعالیت هستند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علیرضا یونسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آغاز هفته دولت برگزار شد اظهار داشت:استان مازندران جزء شش استان اول در افتتاح خانه احزاب بوده است.

وی افزود: انتخابات خانه احزاب در بین چهل حزب قانونی و رسمی برگزار و 9 نفر به عنوان اعضای خانه احزاب انتخاب که از آنها، سه نفر اصلاح‌طلب، سه نفر اصول گرا و سه نفر معتدلین در کارگروه‌های سه گانه انتخاب شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه فعالیت امنیتی در چهار سال دولت تدبیر، حتی یک مورد اقدامات ضد امنیتی از جانب جریانات ضدا انقلاب در مازندران نداشته‌ایم، گفت: تحرکاتی بوده اما سازمان‌های ذی مدخل ما حساسیت بسیار دقیق داشته‌اند و حتی افراد ضد انقلاب که از استان‌های دیگر فرار کرده بودند در مازندران دستگیر شدند.

وی به اجرای طرح جامع هوشمندسازی نظارت در شهرستان‌های استان اشاره کرد  و افزود: بسیاری از شهرستان‌های استان مجهز به دوربین است و البته بخش قابل توجهی از روستاهای بزرگ ما نیز در این حوزه در حال فعالیت هستند .

یونسی تیراندازی  را یکی عمده مشکلات استان نام برد و گفت: این امر اکنون به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:در این مدت، چهار هزار 178 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ، 102قبضه سلاح جنگی غیرمجاز ضبط کردیم و به 65 شبکه قاچاق سلاح مهمات ضربه زدیم .

یونسی در ادامه از اجرایی شدن طرح جامعه سازماندهی محلات در مازندران خبر داد.

وی همچنین از شناسایی 120 صندوق و موسسه مالی فاقد مجوز خبر داد و گفت :اکنون این تعداد صندوق ساماندهی و به حداقل ممکن رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران گفت: در حوزه اداره کل اجتماعی، در این دولت، توجه ویژه‌ای به گسترش شادابی فاخر اجتماعی شده است.

یونسی افزود: ما برای همه 23 شهرستان هفته فرهنگی را در قالب بسته فرهنگی تعریف کردیم که در شهرستان‌ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در این دوره به 36 سازمان مردم نهاد مجوز داده شد، افزود: به عنوان اولین استان، از همه سازمان‌های مردم نهاد دعوت و انتخابات برگزار کردیم و ساختمانی هم به‌عنوان خانه تشکل‌ها در اختیارشان قرار دادیم و آموزش‌ها را از سال گذشته شروع کردیم و از ظرفیت آنها در امورات اجرایی بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه دولت روحانی تنها دولتی بود که پس از انقلاب با شجاعت وارد پدیده آسیب اجتماعی شد و به وجود آسیب‌ها اعتراف کرد.  یونسی طلاق، اعتیاد، فساد اخلاق و مشروبات الکلی و مناطق آلوده و حاشیه نشین را 5 آسیب اجتماعی در استان نام برد و گفت: طرح‌های جامعی برای مرتفع کردن این آسیب ها تهیه کردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه  متوسط طلاق استان با 2.5 از متوسط طلاق کشور که 2.3 بوده بیشتر بوده است، ادامه داد: در پنج ماه سال 96، آمار متوسط طلاق ما به 2.2 کاهش یافته است.

وی  با اشاره به اینکه در حوزه پیری جمعیت، جزء سه استان آخر کشور هستیم، متوسط سن استان مازندران را 34 سال برشمرد  و گفت:  رسانه‌ها برای افزایش هوشیاری جامعه باید تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز