خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران :

خیرین به ایجاد خوابگاه های دانشجویی کمک کنند/برگزاری نخستین کنفرانس برق به میزبانی مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۱۰۹

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران بر لزوم افزایش مشارکت خیرین در ایجاد خوابگاه دانشجویی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حمید محمدزاه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علم و فناوری مازندران در سال 73  با  90 دانشجو در سه رشته تحصیلی در زمینی به مساحت 50 هکتار تاسیس شد که به مدت 18 سال با شهریه دانشجویان به صورت شبانه فعالیت می کرد.

وی افزود: اکنون 2 هزار و 400 دانشجو در 6 رشته کارشناسی با 10 گرایش و 6 رشته ارشد با 11 گرایش در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند .

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با از حضور 52 عضو هیأت علمی  در این دانشگاه خبر داد و گفت: در 22  سال گذشته حدود 3 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که تعداد زیادی از این افراد در شغل های مهم کشور و دنیا مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و فناوری مازندران تنها دانشگاهیی است که از سایت جامع دانشگاهی برخوردار است ، افزود: نسبت استاد به دانشگاه در دانشگاه علم و فناوری مازندران یک به 100 و در کشور یک به 20 است.

محمدزاده با اشاره به اینکه  دانشگاههای وزارت علوم 27 هزار میلیارد تومان بدهی داشتند،ادامه داد: در این شرایط سخت کمبود بودجه‌،پروژه‌ها یی نظیر مسجد، دانشکده فنی مهندسی و سوله ورزشی را آغاز کردیم و توانستیم با گذر از سد و موانع این پروژه ها را ادامه دهیم.

وی یکی از نیازهای اساسی این دانشگاه را خوابگاه دانشجویان عنوان کرد و افزود: سه خوابگاه خودگران در حریم شهر وجود دارد و ما برآنیم تا خوابگاهی با ظرفیت 300 دانشجو در محوطه دانشگاه تاسیس کنیم.

محمدزاده ادامه داد: نیازهای فراوانی در این حوزه وجود دارد تحقق این  امرفراهم کردن زمینه حضور خیرین در ساخت خوابگاه های دانشجویی است ، بنابراین از اصحاب رسانه به عنوان بازوی دانشگاه تقاضا می شود تا در مشارکت خیرین در تحقق این امر تلاش کنند.

وی افزود: خیرین می توانند در این موارد کمک بیشتری داشته باشند و برای تعالی علم و دانش در کشور گام بردارند.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 3 میلیارد تومان برای آزمایشگاه در دانشگاه علم و فناوری مازندران هزینه شده است، گفت: بودجه این دانشگاه در سال 92، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که 80 درصد آن به حقوق و دستمزد اختصاص داشت.

محمد زاده با اعلام این خبر افزود:در سال 96  این رقم به 12.5 میلیارد تومان رسیده است که 71 درصد این مبلغ به حقوق و دستمزد اختصاص دارد ضمن اینکه برای سال 97 نیز تا 15 میلیارد تومان بودجه پیش ‌بینی می ‌شود.

وی از ثبت نام 494 نفر در آزمون استخدامی جدید دانشگاه علم و فناوری مازندران خبر داد و افزود: از این تعداد، نیاز به 16 نیرو ی انسانی داریم که همه آنها را از افراد بومی این شهر استخدام می کنیم.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه برای نخستین بار در سال 94 دانشگاهی با 208 پست سازمانی تاسیس کرده ایم ، گفت: تنها دانشگاهی هستیم که در سه سال گذشته افزایش دانشجو داشتیم.

وی از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی برق در نیمه دوم سالجاری خبر داد و افزود: این کنفرانس به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران از 24 تا 26 دی ماه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز