خبرگزاری کار ایران

خلیل شهر همچنان در تنش کم آبی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۴۶

خلیل شهر علاوه بر کمبود آب از نبود آب سالم رنج می برد و کاهش آب چشمه های پایین دست، این مشکل را جدی تر می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، شهردار خلیل شهر در جمع خبرنگاران  با گلایه از بی توجهی مدیران به شهرهای تازه تاسیس اظهار کرد:خلیل شهر از یازده سال قبل با ادغام10 روستا به شهر تبدیل شد،این شهر  فاقد هرگونه زیرساخت شهری بود و درآمد شهرداری پاسخگوی پروژه های زیرساختی ، آب ، برق، گازو.. نیست؛ توسعه این شهر به همت مدیران و تخصیص اعتبارات مناسب وابسته است.

عبوالجواد رحمانی خلیلی گفت: محرومیت زدایی در روستاها، سیر توسعه و تحول در روستاها را تسهیل کرد و توجه مسئولین به شهرهای کوچک کم شد.

وی در ادامه  به مشکلات شهری خلیل شهر اشاره کرد و گفت: خلیل شهر همچنان در تنش کم آبی است وروزانه بعضی از محلات با مشکل  قطعی آب مواجه  هستند.

شهردار خلیل شهر بیان کرد: خلیل شهر علاوه بر کمبود آب از نبود آب سالم رنج می برد و کاهش آب چشمه های پایین دست، این مشکل را جدی تر می کند.

رحمانی خلیلی با بیان اینکه دو منبع آب در خلیل شهر ایجاد شد، افزود: هفت سال از عمر این مخازن آب می گذرد اما آبی در مخازن نیست.

وی ادامه داد: بخشی از خطوط انتقال آب خلیل شهر فرسوده و قسمت هایی از این خطوط در طول مسیر آزاد است و چشمه های بالادست نیز بهسازی نشدند.

این مسئول حل مشکل آب را  اولویت  نخست خلیل شهر اعلام کرد که با همّت مدیران و تخصیص اعتبارات مناسب می توان این مشکل را برای شهروندان خلیل شهری  مرتفع کرد.

عبدالجواد رحمانی خلیلی خاطر نشان کرد: اعتبار تملک دارایی در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان است و این اعتبار در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که حدود 25 درصد تخصیص یافت.

وی وجود زندان در حوزه شهری را یکی دیگر از معضلات جدی خلیل شهر برشمرد و افزود: استقرار زندان و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی طبق قانون در حریم شهر ممنوع است و برای حل این معضل پیگیری هایی شده است اما همچنان این زندان در حریم شهر وجود دارد.

شهردار خلیل شهر خاطر نشان کرد: شهر به تبع این موضوع  با آسیب های فرهنگی و اجتماعی مواجه می شود و در بلند مدت این آسیب ها گریبانگیر شهروندان ما خواهد شد؛ ما خواستار تخصیص منابع مالی موردنیاز برای پروژه ی نیمه تمام در حال احداث زندان بهشهر هستیم تا با تسریع در تکمیل این پروژه،  خلیل شهر دچار آسیب نشود.

عبدالجواد رحمانی  تکمیل منطقه نمونه گردشگری سرخ ا ُ، تکمیل خیابان آیت الله رحمانی و ساختمان اداری شهرداری، بلوار امام رضا، احداث دیواره سنگی رودخانه های فصلی، آسفالت معابر و خیابان ها را از جمله پروژه های ناتمام در خلیل شهر اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز