خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار خبرداد:

پرداخت بیش از 50 درصد مطالبات گندمکاران شهرستان جویبار

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۶۳۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از پرداخت بیش از 50 درصد مطالبات گندمکاران شهرستان جویبار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جویبار ،سلیمان حاتم نژاد ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان جویبار که در محل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، با اعلام اینکه ۸۵ درصد مساحت جغرافیایی شهرستان جویبار کاربری کشاورزی دارد و در آن ۴۵ نوع محصول زراعی و باغی کشت میشود ، افزود : شهرستان جویبار با ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری و با برداشت بیش از ۶۰ هزار تن شلتوک ، نیاز برنج بیش از یک میلیون نفر از مردم کشور را تامین میکند .

مدیر جهاد کشاورزی جویبار در ادامه بیان داشت : ۲۳۵ هزار تن ، محصولات زراعی و باغی در شهرستان جویبار تولید می‌شود و بیش از ۲۰ درصد از این محصولات تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد .

وی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت : ۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و بیش از ۵۰ درصد از طلب گندم کاران پرداخت شده و مابقی نیز مهرماه سال جاری پرداخت خواهد شد .

حاتم نژاد با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی در صنعت دام و طیور در شهرستان خاطرنشان کرد : ۲ هزار دام ‌پروری سنتی و صنعتی در شهرستان فعال است که ۵ درصد گوشت قرمز و ۱۰ درصد گوشت مرغ استان را تأمین می‌کنند و تاکنون نیز در این بخش حدود ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گزاری شده است .

رییس اداره جهاد کشاورزی جویبار در این نشست خبری ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید ، خاطرنشان کرد : از سال گذشته به ۲۷ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان پرداخت شد و هم‌اکنون نیز ۵ طرح به بانک‌های عامل برای دریافت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات معرفی شدند .

وی با اعلام جذب اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی در بخش مکانیزاسیون ، اطلاع داد : سال گذشته ۲۵۷ نفر از تسهیلات مکانیزاسیون این اداره بهره‌مند گردیده و در سال جاری نیز تاکنون ۱۱۸ نفر برای دریافت تسهیلات به میزان ۶ میلیارد ۱۵۳ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند .

 حاتم نژاد از انجام مبارزه بیولوژیک در سطح ۲ هزار ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود : هرساله بیش از ۶ هزار ۵۰۰ تن کود شیمیایی فسفات ، اوره و پتاس در شهرستان استفاده می‌شود که با اجرا و گسترش طرح مبارزه بیولوژیک سعی خواهیم کرد این میزان را کاهش داده و به دنبال تولید محصولی سالم و ارگانیک باشیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز