خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۶۱

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ‌ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران طی چهارماهه نخست امسال افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از ساری ، علی عباسی افزود: در چهار ماهه امسال 216 نفر شامل 163مرد و 53 زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جز برون شهری این فوتی کاهش یافت، تصریح کرد: جاده های برون شهری با 150 مورد و افزایش 17 درصدی و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 56 و راه روستایی با 10 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری، میاندرود با 37، بابل با 30 و آمل با 22 مورد بیشترین و فریدونکنار با یک فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 61 نفر از افراد عابران پیاده، 54 نفر سرنشین، 50 نفر راننده، 47 نفر موتور سوار و 4 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار کرد: در چهار ماه امسال، 5 هزار و 266 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مازندران می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی و با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز