خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران:

95 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند/ مهمترین مشکل کارگران ما مشکلات معیشتی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۹۴

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ‌95 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند و نمی توانند حرف بزنند و تن به هر استثماری می دهند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری ، نصرالله دریابیگی در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری ایلنا و روزنامه‌کاروکارگر در مازندران اظهار کرد: معیشت، شغل و سفره کارگران به دور از مسائل سیاسی است اما برخی دولتمردان برخورد جناحی با این گروه دارند در حالی که عدالت باید به دور از جناج و گوره بندی ها باشد.

وی افزود: کارگران ما در جامعه غریب هستند و با مشکلات فراوانی که دارند دیده نمی شوند و حاکمیت مسئول اجرای عدالت اجتاماعی برای همگان و رفع تبعیض ها در جامعه است و باید صدای کارگران شنیده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت:‌ اعتقاد داریم در کشور ما در سایه انقلاب و آرمانهای این نظام، ثروت عادلانه توزیع شود؛ امنیت شغلی فراهم باشد و قراردادهای موقت لغو شود.

دریابیگی، با اعلام اینکه ما به دنبال حفظ حداقل های حقوق کارگران هستیم؛ یادآور شد: باید برای این حداقل ها تلاش شود تا به بهانه تولید، مهمترین ابزار تولید و منابع انسانی دستخوش تغییر نشود و به نوعی قانون کار به نفع ثروتمندان و کارفرمایان نباشد.

وی با اشاره به اینکه ثبات اقتصادی در جامعه وجود ندارد؛ ادامه داد: سه مشکل عمده در جامعه وجود دارد که باید بدانیم مشکلات 50 درصد نیروهای کشور یعنی کارگران و بازنشستگان و مشکلات معیشتی آنان، خود عامل رکود است؛ چون قدرت خرید پایین آمده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اضافه کرد: در قالب قاچاق، محصولات خارجی وارد کشور می کنند و موجب پایین ارزش نیروی انسانی داخل و نیروی کار می شوند.

دریابیگی گفت: مشکلات درمانی از دیگر مشکلات کارگران ما است که به شدت قیمت ها بالا رفته است و نیروی کار ما حق بیمه، بیمه تکمیلی و سرانه درمان را خود پرداخت می کند و این از مشکلات جامعه کارگری ما است که باید دیده شود.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در تمام انتخابات با حضور حداکثری وارد شده است، خاطر نشان کرد: ما اکنون دنبال سهم خواهی از این انتخابات نیستیم بلکه به دنبال کسی هستیم که درد ما را چشیده باشد و مشکلات ما را درک کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران همچنین خواهان همسان سازی حقوق کارگران شد تا مشکلات این قشر برطرف شود.

دریابیگی افزود: انتخاب دوباره علی ربیعی به عنوان وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واقع توجه ویژه به عدالت، امنیت شغلی، تامین اجتماعی، درمان، شایسته سالاری و رفع تبعیض ها است که امیدواریم این انتخاب حق طلبانه توسط رییس دولت در این وزارتخانه به منحصه ظهور رسیده شود.

وی گفت: شما خبرنگاران فعال در خبرگزاری ایلنا و روزنامه کارو کارگر و روزنامه های تابعه باید صدای مظلومان، مستضعفان و کارگران جامعه باشید و از حقوق به حق آنان دفاع کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز