خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد:

قیام امام حسین (ع) نمونه بارز حق طلبی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۱۰۸

فرماندار محمودآباد گفت: ویژگی بارز قیام امام حسین (ع) حق طلبی و حق مداری در مقابل ظلم و ستم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور ظهر شنبه در جلسه ستاد برگزاری اربعین حسینی که با حضور مسئولین ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی های خاص در قیام امام حسین (ع) آن را الگوی سایر قیام های حق طلبانه دنیا نمود و به دلیل حقانیت قیام حسینی، ماندگاری آن را می توان در تاریخ به وضوح مشاهده کرد.

وی در ادامه گفت: روحیه ظلم ستیزی و حق مداری علت تاثیرگذاری قیام حسینی در قیام های حق طلبانه امروز دنیاست که اندیشمندان سیاسی دنیا را به تعجب واداشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد عنوان نمود: زمینه ظهور یک حکومت استبدادی در دنیا نبود عزت نفس و روحیه مقاومت در جامعه است. قیام امام حسین (ع) عزت نفس و عدم پذیرش ذلت را هدف خود قرار داد تا روحیه مقاومت را در اندیشه اسلامی نهادینه کند.

وی افزود: اهداف متعالی متعددی در متن قیام حسینی نهفته که مردم باید از این اهداف و اندیشه ها درس بگیرند. جایگاه ویژه این قیام در اعتقادات مردمی تاثیرات معنوی مطلوبی بر جامعه گذاشته است. امام حسین (ع) نشان داد حاکمان با ستم خود نمی توانند به اعتقاد مردم دستبرد بزنند.

یوسف پور در پایان گفت: تمامی مسئولین ذیربط باید در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی بیش از پیش تلاش کنند. تمامی برنامه ها باید جامع و کامل و بدون هیچ مشکلی برگزار شود تا ارزش قیام حسینی را همانند هرساله زنده نگه داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز