خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای مازندران مطرح کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با آموزش های مهارتی/جانمایی آموزش مهارتی در سبد خانواده ها

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۳۵

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران،گفت:هیچ اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل نمی گیرد مگر اینکه آموزش مهارتی در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،رضا گرزین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته ملی فنی و حرفه ای و ترویج آموزش برگزار شد ، با اشاره به مهم بودن مبحث آموزش ،اظهار داشت: نیاز به آموزش بسیار ضروری است و لازم است این امر مهم به خوبی در جامعه ترویج شود.

وی افزود: آموزش نهاد شاگرد مستمری است که از خلقت تا قیامت باید وجود داشته باشد و به نوعی انتقال مهارت به منابع انسانی است.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای مازندران از بیکاری به عنوان بحران ملی یاد کرد و گفت: مهارت آموزی به عنوان پیش نیاز اشتغال به عنوان دغدغه های مهم مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: مهارت آموزی یک گوهر فنا ناپذیر است و آموزش مهارت اموزی در جهت تامین امرار معاش از اهداف این سازمان به شمار می آید.

گرزین "هر مازندرانی یک مهارت "را از شعارهای مهم سازمان فنی و حرفه ای مازندران برشمرد و ادامه داد: چنانچه این هدف مهم در جامعه به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

گرزین به شمار زیاد فارغ التحصیلان بیکار در جامعه اشاره کرد د افزود: آنچه که دانشجویان در دانشگاهها آموزش می بینند چندان با بازار کار تطابق ندارد ضمن اینکه همین فارغ التحصیلان بسیاری از الگوهای جدید مهارتی در جامعه را فرا نگرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان باید آموزش های مهارتی را در سبد زندگی خود جانمایی کنند ،گفت:جامعه امروز از بی سوادی مهارتی رنج می برد بنابراین ضرورت دارد آموزش مهارتی در جامعه ترویج شود.

گرزین با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و عمل بر تحقق این شعار سال مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود:هیچ اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل نمی گیرد مگر اینکه آموزش مهارتی در جامعه تبیین شود.

وی توجه به کسب و کارهای کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و ادامه داد: آموزش جوانان فاقد مهارت جویای کار و ارتقای مهارت شاغلین را از اهداف مهم این سازمان نام برد.

مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه در سال 94 ،65 هزار نفر و سال 95 ،72 هزار نفر  از آموزش فنی و حرف های برخوردار شدند ،افزود:پیش بینی می شود این میزان در سال جاری بیش از 75 هزار نفر باشد.

وی ادامه داد:پیش بینی شده است این تعداد هنرجو 40 هزار نفر در بخش خصوصی و 35 هزار نفر در بخش دولتی آموزش های لازم به آنها ارائه شود.

گرزین با بیان اینکه یکهزار آموزشگاه تحت حمایت سازمان فنی و حرفه ای هستند، گفت: 20 مرکز ثابت دولتی در این حوزه فعالیت می کند.

وی به طرح آموزش دانشجویان در جوار دانشگاه ها اشاره کرد وگفت: اجرای طرح آموزش جوار دانشگاه از سوی آموزش فنی و حرفه ای کشور گامی در جهت آموزش مهارت و بالفعل سازی آموزش های تئوری دانشجویان در عرصه، علمی کارگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر می باشد.

 گرزین کسب مهارت های فنی و تخصصی و حضور فعال تر در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارتقای صلاحیت های حرفه ای، تاسیس  و راه اندازی مراکز آموزشی مهارتهای پیشرفته در دانشگاهها را از جمله اهداف  مراکز آموزش جوار دانشگاهها عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه سهمیه دو مرکز فنی و حرفه ای در دل ندامتگاهها برای استان در نظر گرفته شده است ، گفت: اردوگاه قاجارخیل ساری مجهز به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شد که 4 رشته در 7 حرفه در این اردوگاه آموزش می بینند.

وی بااشاره به اینکه در بحث اقتصاد و فرهنگ دچار مشکل هستیم، گفت: در جامعه شغل های یقه سفید با شغل های یقه آبی برابری میکند بنابراین توصیه می شود تا فارغ التحصیلان ما به دنبال شغل های یقه سفید نرفته بلکه خودشان ایجاد شغل کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه 280 هنرجو در دولت تدبیر و امید درسازمان فنی و حرفه ای مازندران آموزش دیده اند ،تصریح کرد:در چهار سال گذشته 20 هزار شغل در این راستا ایجاد شد.

وی گفت: در جهت ایجاد اشتغال متاسفانه سهمیه ای برای پرداخت تسهیلات به افراد مهارت جو نداریم اما در جهت تسهیل در این کار تفاهم نامه ای با صندوق قرض الحسنه امید و صندوق مهر کارآفرین امضا شد و کار آفرینان به این دو بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

گرزین ،برگزاری دوره های سبز،انرژی نوین،برگزاری  کارگاه تخصصی در انرژی خورشیدی و راه اندازی سه مرکز تخصصی در دانشگاه ها را از اهداف این سازمان در جهت تحقق شعال سال رهبری برشمرد.

وی شناسایی نخبه های مهارتی را از دیگر اهداف این سازمان نام برد و ادامه داد: امسال 7 شرکت کننده شامل 5 کارآفرین و 2 کارشناس در رشته های مهارت در مسابقات مهارتی 2017 کشور امارات حضور پیدا می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز