خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران :

هجمه های دشمن در بحران کشور توسط اصحاب رسانه مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۱۰

مدیر کل پدافند غیر عامل استان مازندران گفت: اصحاب رسانه می توانند بهترین مدیریت را در زمان بحران داشته و با اطلاع رسانی دقیق نگذارند دشمن سوء استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، سیدیدالله نبوی در جلسه دبیران کمیته پدافند غیر عامل استان مازندران که با حضور یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد و مسئولین ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیر عامل در تمام حوزه ها به ویژه در بخش زیر ساخت ها از مهمترین نیازها است و پیشگیری از آسیب ها و بحران از اقدامات پدافند غیر عامل بوده تا در صورت بروز حوادث احتمالی طبیعی یا غیر طبیعی کمترین خسارت به زیر ساخت ها وارد شود.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از نقاط و مسائل کلیدی دشمن جنگ مردم محور است یعنی کشاندن مردم به کف خیابان ها بر علیه نظام و این قرار گاه ها می تواند در مواقع بحران اقدامات خوبی را داشته باشد و اینجا است که بحث قرارگاه فرهنگی با توجه به هجمه های دشمنان حائز اهمیت است.

نبوی عنوان نمود: اگر اصحاب رسانه بحث آموزش خبرنگاری در شرایط بحران را طی کنند می توانند بهترین مدیریت را در این زمان داشته و با اطلاع رسانی دقیق نگذارند دشمن سوء استفاده کند.

وی افزود: در پدافند عامل هدف جنگ سرد بوده و ما آن را در 8 سال دفاع مقدس تجربه و به خوبی از مرزهایمان دفاع کردیم. از ظرفیت های 8 سال دفاع مقدس ماحصل امروز آن در حوزه جنگ سرد دستیابی به موشک های بالستیک است و با استفاده از این ظرفیت به خوبی موفق بوده ایم. در پدافند غیر عامل در عصر ارتباطات و جنگ نرم مدیران باید با اهداف جنگ نرم آشنا شوند. مدیران شهرستانی باید اطلاعات کامل در این زمینه داشته تا با ظرفیت سازی مناسب آسیب ها را شناسایی و رصد  کنند. 

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین تهدید پیش روی نظام جمهوری اسلامی تهدیدات زیستی است و به همین دلیل برای نخستین بار سامانه اورژانس زیستی پدافند غیر عامل کشور که یک جنگ تمام عیار زیستی را تحت کنترل دارد برای  10 استان کشور از جمله مازندران تدارک دیده شده است.

وی در پایان گفت: زمانی پدافند غیر عامل موفق است که اقدامات و الزامات در آن رعایت شود و این اصل باید در تمامی شهرستان ها از سوی رییس پدافند غیر عامل آن بررسی و عمل شود. اولین وظیفه پدافند غیر عامل شهرستان ها را شناسایی تهدیدات و آسیب ها در سطح شهر است و دومین وظیفه تهیه و تدوین دستورالعمل مورد نیاز برای خدمات اضطراری و پایدارسازی مردم در جامعه را در بر می گیرد و اگر این ها رعایت شود می توانیم در مواقع لزوم اقدامات لازم را انجام دهیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز