خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس :

دستاوردهای دفاع مقدس در قالب هنر به نسل آینده معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۳۵۵

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور،گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که ضرورت دارد تا به نسل جدید و آیندگان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علی اصغر جعفری در آیین گشایش جشنواره فانوس که در سالن همایش پلاژ بهزیستی مازندران در ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار بین المللی است ، اظهار داشت: از دوران حکومت امام علی (علی) تا به امروز حکومت شیعی مستقل نداشتیم اما با تدبیر داهیانه امام راحل انقلابی شکل گرفت که برکت و عزت این انقلاب جهان را به لرزه در آورده است.

وی افزود:امروز اندیشه معنویت و جمهوری اسلامی خلوت ابرقدرتان را به لرزه در آورده است و تمام اهداف دشمنان را با چالش مواجه کرده است.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه فلاکت امروز آمریکا ثمره اقتدار انقلاب اسلامی است ،گفت:آمار امروز مبین این است که در دو دهه دیگر گرایش دنیا به دین اسلام زیاد خواهد شد و تشیع  در جامعه رشد خواهد کرد.

وی افزود: یکی از علل رشد این تفکر و اندیشه عظمتی است که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است .

جعفری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ارزش های انقلاب اسلامی را جهانی کرده  و انقلاب ما را تثبیت کرده است،گفت:همچنین دفاع مقدس یک مکتب فکری ارزشمند را به دنیا عرضه کرده است.

وی افزود:دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که ضرورت دارد تا به نسل جدید و آیندگان معرفی شود،این امر میسر نمی شود مگر اینکه هنرمندان ما در این عرصه به خوبی ورود پیدا کنند.

جعفری ،گفت:درگذشته جوانان و رزمندگان ما در مقابل دشمنان سینه سپر کردند و از ناموس و حیثت این مملکت دفاع کردند امروز لازم است تا هنرمندان این پیام را در جامعه تبیین کنند و ارزشهای ناب انقلابی ودفاع مقدس باید از سوس سینما، هنرهای تجسمی، نقاشی، هنرهای دستی و ... به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز سینمای هالیوود با تجمیع اساتید دانشگاه اهداف خودشان را در قالب فیلم و سینما به مردم عرضه می کنند، گفت:ما نیز بایستی اهدافمان و ارزشهای دفاع مقدس را در قالب همین هنر به جهانیان معرفی کنیم.

جعفری ، ادامه داد: امروز جنگ در سوریه، یمن اتفاق می افتد و داعشیان نمی خواهند این جرائم و خفقان به گوش مردم برسد ، بنابراین ما وظیفه داریم تا این پیام را به گوش مردم و جهانیان برسانیم کما اینکه در این زمینه کم کاری کرده و به خوبی عمل نکرده ایم.

وی افزود: جشنواره فانوس، فانوسی است تا روشن کند و این جشنواره بخشی از هنر دفاع مقدس خواهد بود مهم این است که ما همواره این مسئولیت را در سراسر کشور بپذیریم  و این جشنواره مشعلی برای تعالی و کمال باشد.

وی از استمرار جشنواره فانوس با دستاوردهای جدید در سالهای آتی خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه تخصصی هنری و نشست با مدیران هنری از جمله برنامه های این جشنواره تلقی می شود.

عبدالله ملکی درادامه مراسم  آیین گشایش اولین جشنواره فانوس با اشاره به 10 هزار و 400 شهید سرافراز مازندران و رشادت های دلاورمردان مازنی در دفاع از حرم زینب (س) اظهار داشت:رزمندگان دیار علویان با 30 هزار جانباز و دو هزار و 250 آزاده  رشادت های زیادی خلق کردند.

وی با یادآوری هنرمندی سرلشکر شهید کشوری ،شهید نوری و جانباز آملی در هنر نقاشی آنان را قهرمانان دفاع مقدس خواند و افزود:رزمندگان مازندران با پشتیبانی 10 یگان در جبهه حق علیه باطل دلاورمردانه از این مرز و بوم دفاع کردند.

مدیر کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران با اهدای 220 هزار شهید تجلی اندیشه اسلامی را به جهان معرفی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز