خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:

پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۷۷

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت:در سال 95 بالغ بر 50 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان استان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،جان الله عبدی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در نشست خبری که به مناسبت 14 تیرماه، روز دهیاری برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون تشکیل دهیاری ها در مجلس شورای اسلامی در سال 78، یاد آور شد: توجه به دهیاری ها و توسعه روستاها در جهت ارایه خدمات مطلوب به روستاییان از برنامه های دولت تدبیر و امید و از جمله پیگیری های محوری استان در این راستاست.

عبدی به فعالیت بیش از 34 هزار دهیاری در کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: 2150 دهیاری در مازندران بالغ بر 4 هزار طرح عمرانی را در دست اجرا دارند.

وی با بیان این که بسیاری از طرح های دستگاه های اجرایی در استان با مشارکت دهیاری ها اجرا می شود، افزود: 1500 کیلومتر راه روستایی در دولت تدبیر و امید، در روستاهای مازندران آسفالت شده است و گاز رسانی به روستاها، طرح های هادی، آبرسانی، ساخت کانون های مذهبی –  فرهنگی و ... با مشارکت دهیاری ها در دست اجراست.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اعلام این که از سال 92 تاکنون بالغ بر 419 میلیارد تومان اعتبار به حساب دهیاری های استان واریز شد، عنوان نمود: در طول سال 96 800 پروژه از سوی دهیاری ها ساخته و راه اندازی می شود.

عبدی با اشاره به این که در سال 95 بالغ بر 50 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تقویت اشتغال در حوزه های طرح های کشاورزی، صنایع تبدیلی، بوم گردی، آبزی پروری و ... به روستاییان استان پرداخت شد، گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در مازندران، نشانگر افزایش آمار جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس در سال 95 است.

وی به ظرفیت های بالای روستاهای استان اشاره کرد و با بیان این که برای 54 روستای استان، اجرای طرح روستای گردشگری هدف را پیشنهاد کردیم، ابراز داشت: 17 روستای مازندران مصوبه روستای گردشگری هدف را دریافت داشته اند که بعنوان طرح پایلوت در این روستاها در دست اجراست و گامی مهم در مسیر تقویت اشتغال، معیشت و فضای کسب و کار در روستاها به شنار می رود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، توسعه بوم گردی را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در روستاهای استان برشمرد و یاد آور شد: در دولت تدبیر و امید، 90 روستای فاقد آب شرب آبرسانی و شبکه های آبرسانی 1000 روستا مرمت شد که این طرح ها 5 هزار نفر از روستاییان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به این که از سال 93 تا کنون از بالغ بر 95 درصد از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها پیشگیری بعمل آمد، گفت: افزایش قیمت برنج و ممانعت از برنج وارداتی به استان در دولت یازدهم موجب گسترش اراضی کشاورزی، رونق کار و حفظ و افزایش جمعیت در روستاهای مازندران شد.

عبدی به راه اندازی  خانه هلال روستایی در 131 دهستان استان اشاره کرد و تصریح نمود: 45 روستای استان، خانه های هلال روستایی را برای ورود به مدیریت بحران تجهیز کردند و با انعقا تفاهمنامه ای با بیمه ایران در تلاشیم تا خانه های روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند.

وی با اشاره به این که در سال 94 بالغ بر 151 خانه بهداشت روستایی ایجاد شده است و در سال 96 نیز ایجاد 185 خانه بهداشت و درمان را در روستاهای استان در برنامه داریم، بیان داشت: در سال 95 بالغ بر 1600 روستای مازندران از اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، با اشاره به این که 482 روستا در دولت تدبیر و امید گاز رسانی شدند که 290 هزار نفر تحت پوشش این خدمات قرار گفتند، افزود: گازرسانی به دیگر روستاهای بالادست استان نیز تا پاین سال 97 در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز