خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خبر داد:

کشف 30 محلات آلوده به مواد در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۰۹

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از کشف 30 مورد محل آلوده در مازندران خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، علی رضا یونسی معاون استانداری مازندران در همایش انجمن معتادان گمنام شهرستان محمودآباد که در سالن پهلوان توکلی برگزار شد ، اظهار کرد : یکی از کار های دولت برخورد با محلات آلوده در مازندران بوده که حدود 30 مورد این محلات مثل عباس آباد نکا ، ترک محله ساری ، سمنا دشت قائمشهر  ، امت آباد آمل وجود داشت که با ورود دولت به صورت جدی با آن ها برخورد می شود .

وی افزود : الان بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در استان مازندران وجود دارد و همه این مراکز تحت نظارت دقیق درحال اداره شدن هست و تمام تلاش دولت اینست که معتادان را از اعتیاد مواد مخدر سنتی و صنعتی به سمت متادون درمانی ببرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت  :دولت یازدهم تنها دولتی است که عالمانه،فکورانه،با برنامه ریزی و البته شجاعانه به این حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

وی ادامه داد :دولت اول آمد اعلام کردند که بخش کمی از جامعه ما به این آسیب اجتماعی  مثل اعتیاد،طلاق ،فساد  و محلات آلوده مبتلا است وقتی دولت خودش اعتراف کرد خیلی مهم است که دولت بیایید بگوید این مشکلات در جامعه وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد:وقتی دولت آمد درد را بیان و احساس کرد راهکاری برای درمان درد پیدا کرده و حقیقتا هزینه سنگینی را دولت می‍ پردازد و وظیفه دولت هم هست چون دولت جزء خدمتگذاری و نوکری مردم ندارد.

یونسی تصریح کرد:الان بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که همه این مراکز تحت نظارت دقیق در حال اداره شدن هست و تمام تلاش دولت اینست که معتادان را از مواد مخدر سنتی و صنعتی جدا کند و به سمت متادون درمانی ببرد.

وی یادآور شد : وقتی برای اولین بار محله عباس آباد نکا را دیدم ترسیدم و گفتم واقعا اینها فرزندان ما هستند چرا چنین وضعیتی دارند و البته خدا هم کمک کرد و این محله بازسازی شد و الان یکی از محلات خوب نکا شده است و مردم هم همت کردند و این محلات به سمت بازسازی و بهسازی توسط دولت رفت.

وی گفت :تمام این کارها به کمک مراجع قضایی،نیروی انتظامی،کمیته امداد،بهزیستی و شهرداری انجام شد و دولت تصمیم گرفت که در شهرها و روستاهای استان معتاد متجاحر وجود نداشته باشد و این امر الان در حال انجام هست و به کمک نیروی انتظامی الان معتاد متجاحر در مازندران وجود ندارد و به محض مشاهده به مراکز بازپروری سوق داده می‌شوند.

معاون سیاسی استاندار درباره نگاه دولت به افرد معتاد در جامعه عنوان کرد:امروز نگرش دست اندرکاران در رابطه با فرد معتاد اینست که او یک انسان و بنده خداست و ارزشش بسیار بالاست اما بیمار است و نیاز به کمک و دستگیری و مساعدت دارد پس باید به معتاد کمک کرد تا بهبود پیدا کند و به جامعه برگردد.

وی همچنین در مورد دیدگاه  دولت به بخش خصوصی در مبارزه با مواد مخدر گفت:امروز دولت تلاش می‌کند که امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کند و از مجموعه انجمن معتادان گمنام هم سپاس گزار هستیم که برای درمان بیماران مواد مخدر وارد شده و الان همه باید بیایند چون خطر امروز همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و از راه دانشگاه،مدرسه،اداره،کارخانه وارد می‌شود.

وی افزود:به همین منظور دولت از یک سو مبارزه با قاچاقچیان را شدت بخشیده و در سال گذشته بیش از 5/3 تن انواع مواد مخدر در مازندران کشف و  شبکه‌های تهیه و توزیع متلاشی شدند و روزانه نیروی انتظامی سرپنجه‌های توزیع در شهرستان‌های مازندران را جمع آوری می‌کنند.

یونسی ادامه داد:امروز شیشه که تا دیروز کیلویی 28 میلیون تومان بود به دلیل برخورد بسیار عالمانه و خوب با سوداگران مرگ الان به سختی کیلویی 68 میلیون تومان پیدا می‌شود و نشان می‌دهد که پیگیری و اقدامات واقعا موثر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در پایان گفت: در این دولت بیش از 25 درصد به میزان سازمان‌های مردم نهاد اضافه شده و برای اولین بار تمام تشکل‌های مردم نهاد سازماندهی شده و دولت به اینها مکان داد و کمک می‌کند تا رسالت خودشان را در برابر همنوعان و مردم به خوبی انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز