خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی :

برنامه ریزی برای رفع موانع تولید ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۷۱

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، برنامه ریزی برای رفع موانع تولید را الزامی دانست و خواهان تلاش بخش های مختلف در این راستا شد.

به گزارش ایلنا از ساری ، محمد دامادی در نشست اتاق فکر صنعت و تولید در ساری بابیان اینکه رفع موانع تولید، رفع همان قانون نادرست و غیرکارشناسی است اظهار داشت: اگر نماینده مجلس قانون را درست می‌نوشت، دولت درست اجرا و دستگاه نظارتی درست برخورد می‌کرد، وضع ما به اینجا نمی‌رسید که ۱۱ میلیون بیکار در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما اصول اولیه را رعایت نمی‌کنیم گفت: قانون مانند سازه ماندگار است و اگر قانون خوب باشد، اثرش ۳۰ سال باقی می‌ماند.

دامادی بابیان اینکه هنگامی‌که نماینده مجلس به دستگاه دولتی مراجعه کند و کارش انجام نشود برای آن دستگاه طرحی می‌نویسد تا انتقام بگیرد افزود: به‌تبع سیستم قانون‌گذار و نظارتی که اینگونه باشد، اجرا دولت هم همینگونه می‌شود، کارخانه‌دار و تولیدکننده نیز دچار مشکل می‌شود.

وی با تأکید بر شفافیت، ساختن کشور را منوط به صداقت و راست‌گویی نمایندگان مجلس، دولتمردان، دستگاه قضا و به‌تبع آن دیگر مردم دانست.

دامادی بابیان اینکه نباید هرکسی در کار دیگری دخالت کند تصریح کرد: ابتکار عمل و شجاعت را از مدیران ما گرفته‌اند و هرروز دنبال مچ‌گیری هستند و اگر مچ‌گیری واقعی بود، چرا مچ هشت هزار و سه هزار میلیارد را نگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری مجدانه برنامه توسعه در شهرستان‌ها، ازجمله اقدامات انجام‌شده در سه سال اخیر، علی‌رغم محدودیت‌های منابع، به گازرسانی هفت شهرک، ساخت و نوسازی پنج تصفیه‌خانه و اجرای ۲۲۰ پروژه عمرانی گفت: همه ما اعم از بخش دولتی و خصوصی ساکنان یک کشتی هستیم و باید آن را به‌درستی به مقصد برسانیم و سمن‌هایی که بتوانند مشکلی از مشکلات صنعت و تولید را باز کنند، قطعاً اثربخش و موردحمایت هستند.

موسوی با اشاره به اتاق بازرگانی و در کنار آن انجمن‌های تخصصی در خانه صنعت و معدن و در شهرک‌های صنعتی و مجامعی ازاین‌دست، بر هم‌افزایی این مجامع تأکید کرد و افزود: این مجامع باید از ظرفیت‌های هم استفاده کنند تا به نتیجه برسند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده، مهم‌ترین بخشی است که مشکلات را لمس می‌کند اظهار داشت: دستورالعملی که ممکن است مخل یک فرآیند تولید باشد را یک واحد تولیدی لمس می‌کند و شروع اصلاح آن نیز از همین مجامع نشأت می‌گیرد.

موسوی بابیان اینکه مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و ۹۰۰ هکتار بوده و در یک‌فاز، یک هزار و ۵۰ هکتار به آن اضافه‌شده است خاطرنشان کرد: این امر، زمینه را برای استقرار صنایع بزرگ فراهم می‌کند و دغدغه ما را خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز