خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقواو رعایت حقوق مردم لازمه قضاوت است/ ضرورت توزیع بسته فرهنگی در جهت کاهش جرائم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۰۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسته فرهنگی در رابطه با مسائل اخلاقی،اجتماعی و احکام تهیه و در میان خانواده ها توزیع شود.

به گزارش ایلنا،آیت الله نورالله طبرسی شامگاه امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری مازندران و معاونین این نهاد قضایی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: به فرموده امام راحل در حادثه هفت تیر ما فقط شهید بهشتی را از دست ندادیم بلکه یک ملت را از دست دادیم و این یک ضربه سنگین برای نظام نوپای جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: با شهادت آیت الله بهشتی این انقلاب اسلامی بود که توانست این فاجعه بزرگ را مهار کند اگر انقلاب دیگری بود تاب چنین فاجعه ای را نداشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با یادآوری رشادت های آیت الله بهشتی و یارانش گفت: ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله بهشتی در هفته قوه قضائیه قابل تقدیر است.

وی با مهم برشمردن امر قضاوت بر رعایت موازین شرعی در این امر مهم تاکید کرد و افزود: تقوا،آگاهی،عدالت،رأفت و هوشیاری از جمله شاخصه های مهم در امر قضاوت به شمار می آید.

آیت الله طبرسی تقوا را به عنوان اولین عنصر در امر قضاوت برشمرد و بر رعایت حقوق مردم با در نظر گرفتن خدا ترسی تاکید کرد.

وی از مازندران به عنوان استان علوی نام برد و گفت: ضرورت دارد تا تدابیری در جهت پیشگیری هر گونه جرم در استان اتخاذ شود.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه خدا نازلی باید بر خلق نازلی اولویت داشته باشد،ادامه داد: آسیب شناسی پیش از جرم امری است که باید در جامعه نهادینه شود تا در پیشگیری هر گونه خسارت و جنایت اثر گذار باشد.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام مطلب فوق بر لزوم تهیه بسته فرهنگی در رابطه با مسائل اخلاقی ،اجتماعی و توزیع آن در میان خانوده ها تاکید کرد.

وی به کیفی نبودن کار فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: زمانی در تبیین اخلاق،احکام و رفتار در جامعه موفقیم که بتوانیم فکر جامعه را تغییر دهیم همانطور که پیامبر اکرم(ص) نیز بر این امر تاکید داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز