خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد:

لزوم فروش سم به کشاورزان با تجویز نسخ گیاه پزشکی/شناسایی 130 واحد غیرمجاز فروش سموم کشاورزی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۲۲۲

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: کشاورزان ابتدا نسخه لازم را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

به گزارش ایلنا،حجت الله علیمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان نطام مهندسی در سوم تیرماه سال 1380 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب  و سیزده تیرماه تایید و به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی مازندران از 14 هزار و 377 عضو حقیقی و 303 عضو حقوقی برخوردار است ، همچنین 9 هزار و 450 نفردر رشته های مختلف کشاورزی در استان متقاضی کارهستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران یکی از اهداف این سازمان  در بخش کشاورزی را نگاه فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دولت نگاه استخدامی و ایجاد اشتغال به این بخش دارد این در حالی است که وظیفه ما ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کاردر این بخش است.

وی افزود: 471 نفر سال گذشته در بخش های مختلف کشاورزی مشغول به فعالیت شدند اما متاسفانه 35 نفر از شاغلین این سازمان در اداره کل منابع طبیعی بیکار شدند.

علیمحمدی با اعلام اینکه 50 نفر از کارشناسان در طرح نوین کشاورزی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: هدف از این کار کاهش هزینه تولید و افزایش کسب و کار است.

وی به صدور 35 پروانه موافقت اصولی صادر اشاره کرد و افزود: از ین تعداد پروانه 6 مورد به بهره برداری رسیده است  ضمن اینکه با توجه به ملی بودن دریای خزر گاهی مشاهده می شود فرد بدون اخذ مجوز در دریا قفس نصب می کند.

علیمحمدی با اشاره به اینکه تمام فروشندگی ‌های سموم در استان پایش خواهند شد، ادامه داد: شهرهای بزرگی که بیشترین مشکلات را داشتند رصد کردیم و تاکنون 130 واحد غیر مجاز شناسایی شد و با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی‌ های غیرمجاز فرصت یکساله طبق شرایط سازمان نظام مهندسی به این فروشندگی‌ها داده شد ا نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی از وجود  814 فروشگاه مجاز عرضه سموم در استان خبر داد و گفت: کشاورزان به صورت خودسرانه و بدون مشورت کارشناسان و تهیه نسخه ، سموم کشاورزی را تهیه و استفاده نکنند.

علیمحمدی همچنین از فعال شدن سامانه پایش سموم مصرفی استان در فروشگاههای سموم کشاورزی استان خبر داد و اظهار داشت:سازمان حفظ نباتات کشور با از بین بردن حد و مرزها اقدامی انجام داده تا هرکسی که خواهان راه‌اندازی سم‌ فروشی است مجوز داده شود و شاید دلیلش افزایش رقابت فنی باشد و با افزایش سم ‌فروشی‌ها مردم به فروشندگی‌هایی مراجعه کنند سم باکیفیت‌ تر و با قیمت کمتری خریداری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ، افزود: تمامی واحدهای سموم کشاورزی باید اصل داشتن متخصص فنی را رعایت کنند ، ضمن اینکه تاکنون 77 واحد غیرمجاز سم فروشی، مجوزهای لازم را دریافت کردند.

وی به مصرف بی رویه سموم کشاورزی در میان کشاورزان استان اشاره کرد و مدیریت مصرف سموم از الزامات در حوزه کشاورزی دانست و گفت:کشاورزان ابتدا نسخه لازم را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

علیمحمدی در ادامه  به فعالیت 100 کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی در مراجع قضایی خبر داد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز