خبرگزاری کار ایران

سرپرست فنی و حرفه‌ای بهشهر :

مهارت آموزی یکی از راه های ایجاد اشتغال در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۶۸

سرپرست فنی و حرفه‌ای بهشهر گفت:ترویج فرهنگ مهارت آموزی جهت برون رفت از معضل بیکاری امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر در جمع خبرنگاران گفت : رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال بسیار تعیین کننده است زیرا تاثیر بسزایی در توسعه کار آفرینی  جامعه دارد.

رامین کیانی ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای اعتلای کشور، بسیار ارزشمند دانست و افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی جهت برون رفت از معضل بیکاری امری ضروری است و برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال پایدار در شهرستان بهشهر باید گام های اساسی برداشته شود .
کیانی تاکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد .
وی با بیان اینکه یکی از راه های ایجاد اشتغال مهارت آموزی است، تصریح کرد: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود مسئولین و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکزآموزش فنی و حرفه ای گام‌های موثرتری بردارند .
وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 300 نفر از متقاضیان آموزش های مهارتی را در مرکز ثابت شهید هاشمی نژاد و در حرفه های  نصب دوربین های مدار بسته، تعمیرات لپ تاپ ، پرورش ماهی ، برق صنعتی ، تعمیرکار پکیج و شوفاژگازی ، تعمیر لوازم گاز سوز ، پرورش قارچ دکمه های ، PLC ، مکانیک و برق خودرو ، دوزنده کیف های چرمی ، جوشکاری و...  فراگرفتند .
وی حوزه فعالیت‌های این مرکز را در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: سال گذشته  1500 نفر در مرکز ثابت و 3100 نفر در 48 آموزشگاههای آزاد ( بخش خصوصی ) در سطح شهرستان بهشهر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند .
کیانی افزود : تعهد آموزشی بخش دولتی این مرکز در سال جاری 429 هزار نفر- ساعت می باشد که طی 3 ماهه نخست سال جاری  116 هزار  نفرساعت آن  اجرایی شده است .
وی با اشاره به فعالیت 48 آموزشگاه آزاد در شهرستان خاطرنشان کرد :43 آموزشگاه های آزاد مختص خواهران ، 1 آموزشگاه مختص برادران و  4 آموزشگاه دومنظوره در حال حاضر در شهرستان فعال می باشد.
کیانی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری  تعداد 19 مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاههای آزاد بهشهر،خلیل شهر و رستمکلا انجام شده است یادآور شد: طی مدت مشابه 30 کارت مدیریت و مربیگری صادر شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز