خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن:

راه‌آهن گرمسار-گرگان- اینچه‌ برون برقی می شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۶۴

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از نهایی شدن قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-گرگان- اینچه‌ برون با طرف روس خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،مازیار یزدانی با اعلام این خبر افزود: با انعقاد قرارداد بین طرفین امیدواریم مسائل اجرایی با سرعت بالا در دست اقدام قرار گیرد.

وی افزود: مبلغ قرارداد برقی‌ سازی راه‌آهن گرمسار-گرگان- اینچه‌ برون به طول 430 کیلومتر به ارزش 1.2 میلیارد یورو و مدت آن 4 ساله است و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از روش‌های مکانیزه برای کاهش زمان عملیات اجرایی هستیم. این روش‌ها شامل برداشت اطلاعات و قرار گرفتن آن در دست مشاور و تدوین راه‌کارها از جانب آن‌ها می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه شرکت راه‌آهن رسالت‌های بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد، تصریح کرد: معاونت فنی بزرگترین پشتیبان شبکه ریلی کشور است. از این رو در راستای اتصال به مراکز بار  هدف گذاری بزرگی صورت گرفته است که با ایجاد خطوط فرعی راه‌آهن می تواند به این مراکز متصل شود. همچنین کاهش تصادفات در جاده‌ها و مصرف سوخت قرار است با استفاده از حمل‌ونقل ریلی کاهش یابد و از طرفی نوع زندگی در شهرها بر مبنای حمل‌ونقل ریلی تغییر کند.

همچنین مدیرکل راه آهن شمال در این باره گفت: این محور در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان و ترکمنستان وبندر امیرآباد در مسیر جدید است و اجرایی شدن این قرارداد علاوه بر بهبود ظرفیت قطارهای مسافری، ظرفیت خطوط در زمینه ترانزیت را به 7میلیون تن افزایش می­یابد. یوسف گران پاشا افزود: با برقی سازی این مسیر ضمن افزایش  3 برابری ظرفیت خط ،سرعت قطار ها در کریدور شمال – جنوب  نیز افزایش خواهد یافت. همزمان با برقی سازی این مسیر علائمی کردن و اصلاح تونلها از نظر  فضای مورد نیاز برای عبور واگن های روسی انجام می­شود.وی با اشاره به اینکه بخشی از این اصلاحات در حال حاضر انجام شده گفت: برقی سازی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار ،آلودگی صوتی وزیست محیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر می­رساند.

وی مجموع طول این مسیر را 430 کیلومتر اعلام کرد و گفت : از این مسیر  331 کیلومتردر حوزه راه آهن شمال قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز