خبرگزاری کار ایران

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر :

جشنواره انار اشرف ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۵۲

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر گفت:جشنواره انار اشرف با عنوان مهارت سنتی تهیه ربّ انار اشرف البلاد(بهشهر) ثبت شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا از ثبت جشنواره انار اشرف خبر داد و گفت: جشنواره انار اشرف با عنوان مهارت سنتی تهیه رب انار اشرف البلاد(بهشهر) با کد ثبت 1372 در 22 بهمن 95 از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت شد.
مسعود فلاح به برگزاری جشنواره انار اشرف در اواخر مهر سال جاری اشاره کرد و افزود: پنجمین دوره این جشنواره در سطح استانی در شهرستان بهشهر برگزار می شود و با توجه به کشت انار در نکا و گلوگاه از ظرفیت های این دو شهرستان در برگزاری جشنواره استفاده می شود.
وی ادامه داد: در این دوره، استفاده از ظرفیت باغداران و تولید کنندگان صنایع تبدیلی انار مدنظر است و سعی می کنیم تا با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های شهرستانی، جشنواره ی پنجم به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتر و بهتری برگزار شود.
دبیر پنجمین دوره جشنواره انار اشرف بیان کرد: براساس گزارش مدیریت جهاد کشاورزی بهشهر از سال گذشته تاکنون 50 هکتار به ظرفیت سطح زیر کشت انار اضافه شد و باغداران و کشاورزان به کشت انار به عنوان کشت جایگزین روی آوردند.
فلاح رونمایی از تمبر انار اشرف و گسترش سطح زیر کشت انار را از دستاوردهای جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد:جشنواره انار تنها جشنواره ای است   که بیشترین استقبال کنندگان را از میان برنامه های شهرستان دارد و با توجه به استانی بودن جشنواره ، همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های شهرستانی امری ضروری است .
وی از تشکیل کمیته علمی جشنواره و تهیه ی بانک اطلاعاتی باغداران انار  خبر داد و گفت: سایت انار اشرف نیز طراحی می شود تا از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای معرفی، تبلیغ و ترویج استفاده شود.
 

فلاح دبیر پنجمین دوره جشنواره انار اشرف اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگر است که سرمایه گذاری در این جشنواره فرهنگی و هنری به توسعه حوزه گردشگری و اشتغال نیز کمک می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز