خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری خبرداد:

اجرای طرح غربالگری بیماری های خاص ویژه کارکنان شهرداری

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۱۹۲

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری ازاجرای طرح غربالگری بیماری های خاص ویژه کارکنان شهرداری خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری ، مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماری های خاص در شهرداری اظهار داشت: همکارانی که دارای بیماری های خاص مانند دیابت و فشارخون هستند شناسایی و مراحل درمانی برای آنها در دست اقدام است.

ناصر وفایی نژاد  در گفتگویی با اشاره به بخش درمانی این مرکز گفت: روزانه پزشک و پرستار جهت ویزیت رایگان ، تزریقات و سرم تراپی و واکسیناسیون شاغلین در بخشهای مختلف شهرداری ساری در مرکز بهداشت کار حضور دارند و معاینات ادواری کارگران نیز سالانه انجام می گیرد.

وی با بیان اجرای طرح غربالگری بیماریهای خاص ویژه کارکنان شهرداری افزود: در این طرح همکارانی که بیماری های خاصی مانند دیابت یا فشار خون دارند شناسایی و اقدامات لازم جهت درمان آنها در حال انجام است.

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری آنگاه به اقدامات بهداشتی این مرکز اشاره و اظهار داشت: شناسایی اماکن مخروبه و بررسی شکایات مردمی از اماکن پرسر و صدا و دارای آلودگی صوتی نیز در دستور کار مرکز بهداشت کار شهرداری قرار دارد و بصورت مداوم صورت می پذبرد.

وفایی نژاد ادامه داد: درطرح مبارزه با جوندگان که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بصورت سالانه انجام می شود با طعمه گذاری در نقاط آلوده مانند جوی ها و اماکن مخروبه و زمینهای بدون حصار اقدام به جلوگیری ازرشد و نمو جوندگان موزی مانند موش خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: تجهیزجعبه کمک های اولیه، کلرسنجی آب آشامیدنی ساختمان شهرداری مرکزی ،مناطق سه گانه و سازمان های تابعه و سایر ساختمانهای شهرداری از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کار شهرداری است.

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری ضمن اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: در این زمینه کارشناسان بهداشت این مرکز با بازدیدهای مکرر از بازارهای روز و هفتگی و میادین میوه و تره بار ، متخلفینی که بصورت غیر قانونی اقدام به فروش محصولات فاسد شدنی مانند گوشت، جگرو ... می نمایند را شناسایی و سریعاً به معاونت خدمات شهری شهرداری معرفی تا اقدامات قانونی در این زمینه به عمل آید.

 

وفایی نژاد در راستای ایمن سازی و حفاظت فردی از کاربران دستگاههای مورد استفاده کارگران شهرداری خاطرنشان کرد: بازدیدهای مداوم نیز از معدن دفن زباله ، کارخانه آسفالت و نیز انجام واکسیناسیون کارگران شاغل در این اماکن برنامه ریزی شده و اجرایی گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز