خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

اجرای طرح کارورزی دانش‌آ‌موختگان دانشگاهی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۴۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح کارورزی دانش‌آ‌موختگان دانشگاهی در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز در گفتگویی اظهار داشت: بیکاری دانش آموختگان یکی از مسایل مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور است، موضوعی که به لحاظ اهمیت بازار کار به عنوان مرکز ثقل اقتصادی- اجتماعی و از نظر نقش های‌ اجتماعی محول شده به دانش آموختگان برای نیل به اهداف توسعه کشور اهمیت بسیاری دارد.
وی افزود: این طرح در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده است تا بر پایه آن فارغ التحصیلان دانشگاه در سنین 23 تا 32 سال(در صورت انجام خدمت سربازی 2 سال به این سن اضافه می گردد) به مدت 4 ماه تا شش ماه با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیر پوشش بیمه حوادث قرار ‌گیرند و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  خاطرنشان کرد: هنگامی که افراد فارغ التحصیل می شوند، تنها مبانی و مبحث های تئوریک را یاد گرفته اند و در حوزه عمل تجربه لازم را هرگز ندارند و این امر سبب شد تا جذابیت مورد نظر را برای استخدام از طرف کارگاه ها و کارفرمایان نداشته باشند.
 وی ادامه داد: این طرح می تواند بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان را جذب بازار کار کند و با این تدابیری که دولت در برنامه ششم توسعه در این حوزه ارائه کرده می تواند بخش قابل ملاحظه ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی را با بالا بردن مهارت هایشان جذب بازار کار کند.
اصغری با تأکید بر ضرورت ایجاد  نظامی پویا و با تدبیر در بحث اشتغال تصریح کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرف‌های دانش‌آموختگان از جمله اهداف مهم اجرای این طرح می باشد.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: دامنه پوشش اجرای این طرح، کلیه دانش‌آموختگان دانشگاهی (فارغ التحصیلان) جویای کار و متقاضی کارورزی می‌باشند.
اصغری با اشاره به حمایت‌های دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: دستگاه ناظر موظف است براساس مقررات جاری صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه‌گر مورد تایید بیمه مرکزی کشور نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی(بیمه حوادث) کارورزان اقدام نماید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  تصریح کرد: کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد کشور می باشد که به تناسب حضور در واحد پذیرنده در طول دوره کارورزی محاسبه و پس از موفقیت در آزمون فنی و حرفه ای، توسط دستگاه ناظر به کارورزان پرداخت می‌شود.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی که متقاضی شرکت در طرح کارورزی می باشند باید در سامانه مربوطه به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

وی در پایان بیان داشت: واحدهای پذیرنده در صورت به کارگیری و جذب کارورزان از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز