خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران:

بانوان کرسی دار شورای شهر و روستای مازندران/251 بانو انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۶۸

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت :251 نفر از بانوان کرسی شورای شهر و روستای مازندران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، معاون سیاسی و امنبتی استانداری مازندران گفت: در این دوره از انتخابات 251 نفر از بانوان کرسی شورا را به خود اختصاص دادند که 19 نفر در حوزه شهری و مابقی در حوزه روستایی بوده است.

علیرضا یونسی در جلسه شورای اداری که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد،با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ، پیروزی و انتخاب دوباره آقای روحانی را تبریک  گفت و اظهار داشت:مردم ایران باری دیگر شعار و وعده های آقای روحانی را پذیرفتند و به او رای اعتماد دادند.

وی افزود: مردم با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب دوباره دولت به این تشخیص رسیدند که به وعده های دولت روحانی و تیم همراه او بیشتر از رقبای دیگر اعتماد دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت:گرچه در عرف سیاسی برنده انتخابات پیروز است اما اکنون فصل اتحاد بوده و هیچ گونه گریزی از هماهنگی و وحدت با رقبا را نداریم.

وی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در مازندران اشاره کرد و افزود:2 میلیون و 319 هزار و 82 نفر واجد شرایط در مازندران وجود دارد که از این میزان 2 میلیون و 110 هزارو 388 نفر در انتخابات 29 ادریبهشت ماه شرکت کردند.

یونسی با اعلام اینکه 91 درصد واجدین شرایط در استان رای خود را در صندوق انداختند ،گفت:استان مازندران پس از استان یزد بیشترین شرکت کننده در انتخابات را به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران افزود:یک میلیون و 266 هزار و 456 رای برابر با 63 درصد آقای روحانی،730 هزارو 610 رای برابر با 35 درصد آقای رئیسی و 1.28 درصد آقای میرسلیم و 53 صدم درصد آرا به آقای هاشمی طباء رای دادند.

یونسی با اعلام اینکه 18 هزار و 187 داوطلب در انتخابات شهر و روستای مازندران شرکت کرده اند،گفت:این میزان نسبت به قبل 2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود:از این تعداد شرکت کننده یکهزارو 276 نفر انصراف دادند و 340 نفر هم احراز صلاحیت شدند.

یونسی ادامه داد:316 نفر از منتخبین شورای شهر نفر اصلی در 58 شهر استان کرسی شورا را به خود اختصاص دادند و 7 هزار و 697 نفر هم برای شورای روستا از سوی مردم انتخاب شدند.

وی تعداد رای اولی های استان را 49 هزار و 229 نفر اعلام کرد و ادامه داد:در این دوره از انتخابات 251 نفر از بانوان کرسی شورا را به خود اختصاص دادند که 19 نفر در حوزه شهری و مابقی در حوزه روستایی بوده است.

یونسی عنوان کرد:برای نخستین بار هشت شهر استان با 640 صندوق بصورت الکترونیک در استان آرای مردم را ثبت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز